وزیر خارجه اتریش گفت در صورتی که از این کشور درخواست شود، اتریش به عنوان میانجی برای بهبود روابط میان غرب و روسیه اقدام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارین کنایسل، وزیر خارجه اتریش گفت کشورش آماده است تا در پرونده مسمومیت جاسوس دوگانه روس در انگلیس میان مسکو و غرب میانجی‌گری کند.

اتریش در روند اخراج دیپلمات‌های روس از کشورهای مختلف، از انگلیس تبعیت نکرده است. وزیر خارجه اتریش در یک برنامه تلویزیونی گفت باز گذاشتن کانال‌های ارتباطی میان کشورها حائز اهمیت است.

وی گفت: «باید کسی برای میانجی‌گری فراخوانده شود. ما شریکی تمام‌عیار برای همه طرف‌های دخیل خواهیم بود. در صورتی که از ما درخواست شود، به طور حتم خواهیم پذیرفت.»

این در حالی است که 17 کشور عضو اتحادیه اروپا در همبستگی با انگلیس و پس از آن که لندن ادعا کرد روسیه در مسمومیت یک جاسوس سابق روس و فرزند وی در تاریخ 4 مارس دست داشته است، چند دیپلمات روس را از خاک خود اخراج کردند.

وزیر خارجه اتریش گفت در تاریخ 13 ژوئن و هنگامی که سباستین کورتس، صدراعظم اتریش برای دیدار با ترزا می، نخست وزیر انگلیس به لندن سفر خواهد کرد، فرصت میانجی‌گری در این پرونده برای اتریش افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اتریش میان روسیه و غرب میانجی‌گری می‌کند

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار