نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا درباره متلاشی کردن شبکه جاسوسی ادعایی روسیه در خاک کشورهای خود به توافق رسیدند.

می و ترامپ در ادعایی بر ضرورت متلاشی کردن شبکه جاسوسی روسیه در کشورهای خود تأکید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، در یک تماس تلفنی درباره ضرورت متلاشی کردن شبکه جاسوسی ادعایی روسیه در کشورهای خود به منظور ممانعت از «فعالیت‌های مخفی و حملات مسکو با استفاده از تسلیحات شیمیایی» در آینده به توافق رسیدند.

کاخ سفید در این باره گفت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ امروز با ترزا می گفتگو کرد. هر دو بر سر اهمیت مختل کردن شبکه جاسوسی روسیه در آمریکا و انگلیس اتفاق‌نظر داشتند.»

بیش از 25 کشور از جمله آمریکا، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون افزون بر 150 دیپلمات روس را به بهانه دخالت ادعایی مسکو در سوء قصد به جان سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس، اخراج کرده‌اند. مسئله‌ای که روابط مسکو و غرب را در هفته‌های اخیر بسیار پرتنش کرده است.

روسیه در مقابل، این اتهامات را به شدت محکوم کرده و پیشنهاد کمک به انجام تحقیقات در این‌باره را ارائه کرده است. با این حال، درخواست‌های مسکو برای دریافت نمونه‌هایی از ماده شیمیایی که از آن برای مسمومیت اسکریپال استفاده شد، رد شده‌اند.

مسکو همچنین در پاسخ به این اقدامات، دیپلمات‌های انگلیس را اخراج کرد و به شورای فرهنگی بریتانیا فرمان داد فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار