سخنگوی وزارت خارجه روسیه نحوه ارائه مدارک مرتبط با پرونده اسکریپال از سوی انگلیس را کودکانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز پنجشنبه، اظهار کرد شواهد و مدارک ارائه شده از سوی انگلیس به دیپلمات های خارجی شبیه مدارک ارائه شده از سوی یک کودک دبستانی است.

زاخارووا در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: «بسیار تکان دهنده است. (این مدارک) شبیه تصاویری است که برای کودکان ارائه می دهند. این شیوه ارائه مدارک شبیه دانش آموزان دبستانی است که به تازگی کار با رایانه را آموخته‌اند. این گزارش همان اطلاعاتی را که از سوی رسانه ها مخابره شده است، ارائه می دهد و سخنان ترزا می (نخست‌وزیر انگلیس) در پارلمان این کشور را بازگو می کند. با این حال بسیار نامنظم و غیرمنسجم است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اظهار کرد این گزارش نه به ماده سمی که اسکریپال با آن مسموم شده است، اشاره می کند و نه به تعداد نفراتی که در این حمله آسیب دیده اند. زاخارووا افزود در اسلایدهای ارائه شده حتی درخصوص شیوه استفاده از این ماده سمی نیز هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است.

یک روزنامه روسی روز سه شنبه اعلام کرد به اسلایدهای پرونده اسکریپال که در 22 مارس در سفارت انگلیس ارائه شده دست پیدا کرده است. در این اسلایدها، که به دیپلمات های روس نشان داده نشده بود، ادعا شده است بدون تردید مسکو عامل اصلی مسمومیت اسکریپال و دخترش در 4 مارس است؛ اما در این اسلایدها هیچ مدرک جدیدی در راستای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

پس از اتهام زنی لندن به مسکو درخصوص پرونده اسکریپال، 25 کشور دیگر نیز بیش از 15 دیپلمات روس را اخراج کردند. روسیه تمامی ادعاهای مطرح شده در این خصوص را قویاً رد کرده است. با این حال، درخواست مسکو مبنی بر ارائه نمونه ای از ماده شیمیایی استفاده شده علیه اسکریپال مورد موافقت قرار نگرفت.

زاخارووا روز گذشته نیز این اسلایدهای ارائه شده را بزرگترین تلاش در راستای تغییر و دستکاری افکار عمومی در جهان دانست.

انتهای پیام/

انتقاد وزارت خارجه روسیه از فضاسازی‌های انگلیس در خصوص پرونده اسکریپال

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
انتشار اطلاعاتی جدید درباره نحوه مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس
آخرین اخبار