نخست وزیر انگلیس در نشستی در پارلمان این کشور بار دیگر بر پایبندی کشورش به تحمیل تحریم‌ها ضد روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس که برای پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان پارلمان درباره اقدام لندن علیه مسکو در نشست کمیته روابط پارلمان شرکت کرده بود بار دیگر بر پایبندی کشورش به تحمیل تحریم‌ها علیه روسیه تاکید کرد و افزود هر جا تحریم‌ها با سیاست خارجی و منافع امنیت ملی ما همخوانی داشته باشد در تحمیل آن‌ها تردید نمی‌کنیم.

وی به تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس ضد روسیه نیز اشاره کرد و گفت: «در صورتی که مقررات تعیین شده نقض شود ما برای اعمال دوباره آن دست به کار می‌شویم. از جمله این اقدام‌ها می‌توان به تنبیه و محاکمه در موارد لازم اشاره کرد.»

ترزا می‌در ادامه گفت، انگلیس دومین کشوری است که بیشترین هزینه دفاعی را در قالب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انجام می‌دهد و تنها ۶ کشور عضو ناتو هستند که دو درصد از تولید ناخالص داخلی شان را به هزینه‌های نظامی ناتو اختصاص می‌دهند.

گفتنی است طی روزهای اخیر حدود 14 کشور اروپایی به علاوه آمریکا، کانادا و استرالیا در حمایت از لندن تعدادی از دیپلمات‌های روس را با ادعای دست داشتن مسکو در مسموم کردن «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روسیه در سالزبری انگلیس از خاک خود اخراج کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار