یک تبعه انگلیسی که مقدمات حملاتی را آماده و تلاش می‌کرد با نقش آفرینی کودکان، «ارتشی» از آن‌ها را برای دست زدن به حملاتی در انگلیس به وجود آورد، در لندن، به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­خبرگزاری فرانسه؛ یک تبعه انگلیسی که مقدمات حملاتی را آماده و تلاش می‌کرد با نقش آفرینی کودکان، «ارتشی» از آن‌ها را برای دست زدن به حملاتی در انگلیس به وجود آورد، روز سه شنبه در لندن، پایتخت انگلیس به حبس ابد محکوم شد.

عمر احمد حق، تبعه ۲۵ ساله انگلیسی که حمله به ۳۰ پایگاه را در لندن با استفاده از سلاح و خودرو پیش بینی کرده بود، به حبس ابد محکوم شد و مجازات وی با یک دوره ایمنی ۲۵ ساله هماهنگ شده است. به گفته اسکاتلند یارد، (پلیس انگلیس) او برای به پیش بردن طرح خود تلاش کرده بود ۵۵ کودک ۱۱ تا ۱۴ ساله را به افراطی گری سوق دهد.

وی قرار بود در مسجدی در بارکینگ واقع در شرق لندن در چهارچوب برنامه‌ای که برای فعالیت‌های بعد از مدرسه بابت آن به وی دستمزدی پرداخت می‌شد، از این کودکان مراقبت کند.

وی آن‌ها را در فعالیت‌های نقش بازی شرکت می‌داد یا برای آن‌ها تبلیغات گروه وهابی صهیونیستی داعش را بی خبر از والدینشان نمایش می‌داد.

عمر احمد حق تلاش کرده بود در آوریل ۲۰۱۶ به ترکیه برود و سپس به داعش بپیوندد، اما مقامات انگلیسی وی را در فرودگاه هیترو بازداشت و از تلفن همراه وی محتوا و جستجو‌های او را درباره طرح حملاتش کشف کرده بودند.

سپس مقامات پلیس اسناد و مدارکی از مقدمه چینی‌های عمر احمد حق برای حملات جمع آوری کردند.

ابوظهر مامون، همدست وی نیز به جرم تلاش برای تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های وی به ۱۳ سال حبس و محمود عبید، سومین متهم این پرونده نیز به جرم اطلاع از طرح‌های آن‌ها و گزارش نکردن آن به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/

حبس ابد برای تلاش تبعه انگلیسی برای ایجاد ارتش کودکان به منظور حملات تروریستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار