نخست‌وزیر انگلیس ادعا کرد کشورها در پرونده اسکریپال تنها به دلیل اعلام همبستگی اقدام نکردند، بلکه متوجه تهدید از سوی روسیه شدند.

ترزا می خواستار پاسخ طولانی‌مدت غرب در برابر به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، روز سه‌شنبه پس از اعلام تصمیم ناتو مبنی بر اخراج نیروهای روس در همبستگی با لندن در خصوص پرونده مسمومیت جاسوس سابق روس، در ادعایی خواستار "پاسخ طولانی‌مدت غرب در برابر تهدید امنیتی" از سوی روسیه شد.

او در گفتگو با اعضای ارشد کابینه‌اش در لندن مدعی شد: «کشورها تنها به دلیل اعلام همبستگی علیه روسیه اقدام نکردند، بلکه متوجه تهدیدی شدند که از سوی این کشور ایجاد شد. دیروز شاهد زمانی مهم در پاسخ ما به این اقدام بی‌پروای تجاوزگرایانه بودیم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. زیرا با شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با چالشی که روسیه ایجاد کرد همکاری خواهیم کرد.»

در پردامنه‌ترین اقدام علیه مسکو از زمان جنگ سرد، آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم دارند تعداد زیادی از دیپلمات‌های روس را به دلیل اتهاماتی که علیه مسکو در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، مطرح است، اخراج کنند. روسیه که هرگونه نقشی را در این حادثه رد می‌کند، اقدامات اینچنینی غرب را "تحریک‌آمیز" خوانده و اعلام کرده است آن‌ها را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

روز سه‌شنبه ایرلند و جمهوری مولداوی نیز به فهرست کشورهایی که تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس دارند، اضافه شدند. در این فهرست 22 کشور اروپایی، از جمله خود انگلیس که 23 دیپلمات روس را از کشورش اخراج کرد، حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکوری م ا
۱۱:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
اعوذ ب الله من اشیطان الرجیم
می شیطانی است که شیطان ازمکرشیطانی اومی ترسد وفرارمی کند.لعنت خدابرمی وشیطان
Iran (Islamic Republic of)
شکوری م ا
۱۱:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
اعوذ ب الله من اشیطان الرجیم
می شیطانی است که شیطان ازمکرشیطانی اومی ترسد وفرارمی کند.لعنت خدابرمی وشیطان
آخرین اخبار