پلیس رژیم صهیونیستی یهودیان تندرو را که به دوره خدمت سربازی اجباری اعتراض داشتند، سرکوب کرد.

سرکوب معترضان یهودی به دست پلیس رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس رژیم صهیونیستی یهودیان تندرویی که در اعتراض به دوره خدمت سربازی دست به راهپیمایی زده بودند را سرکوب کرد.

خبرگزاری فلسطین در این باره گزارش داد: یهودیان حریدی در اعتراض به سربازی اجباری بعد از ظهر پنجشنبه تجمع و راهپیمایی کردند.

همزمان با انجام این راهپیمایی ایلیت شاکید، وزیر دادگستری اسرائیل از ارائه پیش‌نویس قانونی برای معافیت یهودیان حریدی از خدمت نظامی خبر داد.

پایگاه اینترنتی "والاه" اسرائیل گزارش داد وزیر دادگستری اسرائیل یکشنبه آینده قصد دارد پیش‌نویس قانونی را به کمیته وزارتی قانونگذاری ارائه کند. بر اساس این قانون که یواف بن تسور، عضو پارلمان اسرائیل ارائه کرده است یهودیان حریدی از خدمت نظامی معاف شده و به عنوان محصلان علوم دینی به تحصیل تورات می‌پردازند.

تنظیم پیش نویس این قانون و ارائه آن به کمیته وزارتی قانونگذاری برای تایید، تلاشی برای حل هرچه سریعتر بحرانی است که در ائتلاف کابینه وجود دارد. این طرح هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است و قرار است کمیته وزارتی قانونگذاری، آن را تایید کند.

یهودیان حریدی، یهودیان بنیادگرا و شاخه‌ای از یهودیان ارتدکس هستند که حدود یازده درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند واغلب در محله‌ها و شهرکهای تماماً ارتدوکس‌نشین زندگی می‌کنند.

پسران حریدی در مدرسه عمدتاً تورات و تلمود می‌خوانند و تا بزرگسالی و در حقیقت تا پایان عمر بیشتر وقتشان را صرف تحصیل این متون مذهبی کنند. امتناع آنها از رفتن به سربازی همواره موجب اعتراض سایر یهودیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی بوده است. 

انتهای پیام/

تظاهرات یهودیان حریدی در سرزمین‌های اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار