معاون رئیس جمهوری گفت: گردشگری دفاع مقدس به عنوان موضوعی مهم در سند جامع گردشگری کشور لحاظ شده است.

گردشگری دفاع مقدس در سند جامع گردشگری کشور لحاظ شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای سیاستگذاری راهیان نور با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری بیان کرد: امروزه گردشگری سومین اقتصاد جهان است و حدود دو هزار و ٤٠٠ میلیارد دلار در نقدینگی جهانی نقش ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: برابر سند چشم انداز باید تا سال ١٤٠٤ به عدد ٢٠ میلیون گردشگر خارجی و ٨٠ میلیون گردشگر داخلی دست یابیم کما اینکه با این عدد فاصله زیادی داریم.

مونسان با بیان اینکه اکنون میزان گردشگران ورودی به کشور پنج میلیون نفر است، گفت: باید برای رسیدن به عدد ٢٠ میلیون نفر برابر سند چشم انداز ٢٠ ساله گام‌های بلندی برداریم و به این حوزه به عنوان یک حوزه اقتصادی مهم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ایران کشور تاریخی با تمدنی کهن است، افزود: ایران در کنار موضوع دفاع مقدس جاذبه‌های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد و گردشگری دفاع مقدس به عنوان موضوعی مهم در سند جامع گردشگری کشور لحاظ شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ثبت میراث فرهنگی یکی از ماموریت‌های مهم سازمان میراث فرهنگی است، گفت: میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهمترین میراثی است که برای کشور از زمان رشادت‌های جوانان مومن به یادگار مانده و به منظور ماندگاری آن باید تلاش مضاعفی کرد.

مونسان اظهار کرد: در دولت یازدهم 22 اثر فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شده و این روند در دولت فعلی نیز ادامه دارد و ثبت 12 اثر فرهنگی دفاع مقدس را شاهد هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: گردشگری دفاع مقدس به عنوان یک الگوی مهم در سند جامع گردشگری کشور منظور شده که ما به دنبال 3 هدف اشتغال زایی، انتقال فرهنگ و توزیع عادلانه ثروت در جامعه خود هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری خارجی تحت تاثیر فرهنگ اجتماعی کشور است، گفت:‌ ما در کشور مزایای فراوانی برای جذب گردشگران خارجی داریم که از طریق آن می‌توانیم پیا‌م‌های فرهنگی خود را به گردشگران خارجی منتقل کنیم چرا که ارزش‌های فرهنگی ما به قدری زیاد است که نمی‌تواند تحت تاثیر فرهنگ گردشگران خارجی قرار گیرد.

مونسان در پایان بیان کرد: علی‌رغم تبلیغات گسترده استکبار علیه ایران هنگامی که گردشگر خارجی وارد کشورمان می‌شود، به طور دقیق از شرایط ایران اطلاع  پیدا می‌کند و در می‌یابد که با وجود همسایگی ما با افغانستان و عراق و ناامنی در منطقه، کشورمان در امنیت کامل قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار