یک شرکت در نیوزیلند بابت هر روزی که کارمندانش با دوچرخه به محل کار بروند ۵ دلار به آن‌ها پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، یک شرکت در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند به منظور پاکسازی شهر از ماشین و انرژی بخشیدن به کارمندانش، در ازای دوچرخه سواری از خانه تا محل کار، پول نقد به آن‌ها پیشنهاد داد.

بر اساس این گزارش، کارمندانی که در مسیر خانه به شرکت و بلعکس، از دوچرخه استفاده کنند روزی 5 دلار می‌گیرند و اگر این روند برای بیشتر از نیمی از سال به طول بینجامد مبلغ دوبرابر شده و روزانه 10 دلار دریافت خواهند کرد. این پول در پایان سال به عنوان پاداش به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

«تیم چسنی» مالک این شرکت گفت: «مدتی بود که فکر می‌کردم از چه طریقی می‌توان برای استفاده از دوچرخه به مردم انگیزه داد. من شخصا مشتاق دوچرخه سواری هستم و به نظرم پول نقد واقعا انگیزه خوبی برای دوچرخه سواری است.»

چسنی در ادامه گفت: «دوچرخه سواری تا محل کار می‌تواند مفید باشد. من انرژی بیشتر در درونم احساس می‌کنم و گردش خود در بدنم جریان بیشتری پیدا می‌کند.»

او اضافه کرد که کارمندان در ابتدا تمایلی به این کار نداشتند، زیرا هیچ تسهیلاتی در ازای آن از شرکت دریافت نمی‌کردند، اما پیشنهاد چندصد دلار اضافه در انتهای سال آنقدر وسوسه انگیز بود که رد کردن آن دشوار به نظر می‌رسید. در حال حاضر 5 نفر از 6 کارمند او از این طرح راضی هستند.

چسنی در مورد تامین مالی این پاداش گفت: «این پول مستقیما از سود کسب‌وکار تامین می‌شود، اما من باور دارم دوچرخه سواری کارمندان به محل کار مزایای بیشمار محسوسی به عنوان نتیجه برای من در بر خواهد داشت.»

«الیوت گیلمور»، یکی از کارمندان این مجموعه گفت که رفع خستگی بعد از دوچرخه سواری سخت‌ترین قسمت کار است، اما دریافت پول در ازای سلامتیش بهتر از عضویت در یک باشگاه ورزشی است.

طبق شواهد کرایست چرچ بیش از هر شهر دیگری در نیوزیلند دوچرخه سوار دارد.

«جولی آنه جنتر»، وزیر حمل‌ونقل نیوزیلند گفت برنامه سرمایه‌گذاری در بازسازی راه‌های دوچرخه رو در این کشور حدود 150 میلیون دلار هزینه دربر داشت.

جنتر گفت: «دوچرخه سواری امن یکی از قسمت‌های اصلی برنامه ما برای درست کردن یک کرایست چرچ با مردمی سالم، شاد و سرزنده و شهری بدون ترافیک است.»

انتهای پیام/

پول دادن به کارمندان یک شرکت نیوزیلندی بابت دوچرخه‌سواری!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار