رئیس هفتمین مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر از رقابت ۱۶۱ تیم  در این مسابقات خبر داد.

به رقابت پرداختن 161 تیم در مسابقات رباتیک فیرا در دانشگاه امیرکبیربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروش صادق‌نژاد رئیس هفتمین مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر در هفتمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: در سال 96 تغییراتی در کمیته ملی رباتیک انجام شد که این تغییرات منجر به تقویت علم رباتیک در کشورهای حاضر در این رقابت‌ها  شد.

وی ادامه داد: امروز در تلاشیم تعاملات بین‌المللی نقش بسزایی در ارتقای نظام نوآوری داشته باشه باشند؛ به طوری که بر این  لیگ‌های تعریف شده در بخش دانشجویی به گونه‌ای بوده است تا ربات‌های طراحی شده به سمت کاربردی شدن حرکت کنند.

رئیس هفتمین مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر ربات‌های پرنده را از دیگر لیگ‌های بخش دانشجویی نام برد و ادامه داد: طراحی این ربات‌ها در راستای کاربردی کردن این نوع ربات‌ها بوده است.

ماموریت غیرممکن  یکی از لیگ‌های بخش دانش‌آموزی رقابت‌های بین‌المللی رباتیک

صادق‌نژاد افزود: در این بخش سعی بر تمرکز بر خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان بوده است؛ از این رو دو لیگ جدید را برای این بخش تعریف کردیم.

وی ماموریت غیرممکن را از دیگر لیگ‌های بخش دانش‌آموزی دانست و افزود: در این لیگ دانش آموزان باید بتوانند با امکانات موجود مسائل رباتیک ارائه شده را حل کنند.

صادق نژاد اظهار کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام و دریافت فنی 325 تیم در 15 لیگ دانش‌آموزی و دانشجویی ثبت نام کردند که پس از داوری 236 تیم پذیرش شدند.

وی گفت: از  1250 تیم شرکت کننده 161 تیم  در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

صادق نژاد  همچنین از ارائه پیشنهادی به فدراسیون جهانی رباتیک خبر داد و گفت: بر این اساس پیشنهاد شده است  در سال 2020 مسابقات جهانی رباتیک فدراسیون فیرا در ایران برگزار شود.

گفتنی است؛ هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از مراسم افتتاحیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد؛ این رقابت‌ها در لیگ‌هایی چون ربات پرنده، جنگنده هوشمند، ربات‌های چرخ‌دار، ماموریت غیرممکن،‌ ربات‌های امداد و مدیریت بحران و ربات‌های نمایشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار