معاون وزیر ارتباطات گفت: تامین موتور برقی برای کلانشهر‌ها و استفاده از ربات‌های تجزیه‌گر و پیوستن به جمع ۵ کشور دارنده این فناوری از خدمات دولت سیزدهم است.

محمود لیائی مدیر عامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری پایان دوره سیزدهم ریاست جمهوری شرکت ملی پست درباره گزارشی از هزار روز خدمت این شرکت گفت: در ابتدا یادی می‌کنم از شهدای خدمت به خصوص رئیس جمهور شهید که در این مدت خدمات ارزشمندی برای کشور انجام دادند و سرداران شهیدی که باعث قوام و مردم سالاری دینی شدند. به رئیس جمهور منتخب نیز تبریک می‌گویم.

او افزود: ما هم در شرکت ملی پست در این هزار روز خدمت سعی کردیم از غافله خدمتگزاری در دولت سیزدهم عقب نمانیم و همراه دیگر مدیران ارشد این دولت و نظام و با رعایت الزامات قانونی و سیاست‌های کلی که رهبر انقلاب مشخص کردند مسیر خدمتگزاری را ریل‌گذاری کنیم تا آیندگان نیز راحت‌تر بتوانند به خدمتگزاری خود ادامه دهند.

مدیر عامل شرکت ملی پست اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در این هزار روز صورت گرفته است عمدتا مواردی بودند که زیر ساختی بودند و در آینده ما شاهده ثمره آنها خواهیم بود. در ابتدای حضور ما در شرکت ملی پست و در حکمی که وزیر ارتباطات به ما دادند و مشخص کردند سیاست‌های کلی ما در حول ۳ محور عمده قرار گرفت. 

او بیان کرد: وطیفه اول شرکت ملی پست رفع دغدغه معیشتی همکاران پست بوده که در اولویت‌های اصلی مسئولیت ما قرار داشت. این دغدغه حدود ۴۰ موضوع را در بر می‌گرفت که به تمامی افراد مشغول ابلاغ شده است. برخی از آن‌ها جزو آرزو‌ها بوده که سالیان سال به آن نپرداخته شده بود. 

لیائی گفت: هوشمند سازی وظیفه دیگر شرکت ملی پست بوده که تمام تلاش ما بر این قرار گرفت که در ۴ فرایند اصلی شرکت ملی پست این هوشمند سازی را رسوخ دهیم و در نهایت بحث تحول دیجیتال برای رسیدن شرکت ملی پست به شرکتی در تراز انقلاب اسلامی.

او ادامه داد: نوسازی زیرساخت‌های شبکه پستی با تامین حدود ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین و راه اندازی خط تجزیه هوشمند بسته‌ها و پاکت‌های پستی در مرکز تجزیه و مبادلات کشور، نمونه‌ای از اقدامات پست در دولت سیزدهم است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انعقاد تفاهم نامه تامین هزار و ۵۰۰ موتور برقی برای کلانشهر‌ها و استفاده از ربات‌های تجزیه‌گر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پیوستن به جمع ۵ کشور دارنده این فناوری از دیگر اقدامات پست در این هزار روز بوده است.

لیایی افزود: در این مدت بیش از ۸۰۰ میلیون مرسوله پستی جابه جا و برای نخستین بار صندوق هوشمند توزیع مرسولات پستی (لاکر) راه اندازی شد.

او با اشاره به حدود ۱۱ و نیم میلیون درخواست خدمت احراز نشانی را از دیگر اقدامات پست در این هزار روز برشمرد و گفت: در این مدت بیش از ۳۶۸ میلیون وب سرویس کدپستی از طریق بانک اطلاعات کدپستی و پایگاه اطلاعات مکان محور استعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار