مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه در کشور ۲۵۰ هزار نمونه با بیش از دو میلیون و پانصد هزار آزمون از محصولات سلامت محور مورد بررسی‌ قرار می‌گیرد.

مهدی انصاری دوگاهه مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سالانه در کل کشور حدود ۲۵۰ هزار نمونه با بیش از دو میلیون و پانصد هزار آزمون از محصولات سلامت محور مورد بررسی‌های کیفی قرار می‌گیرد، بر ضرورت بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی سراسر کشور تایید کرد.

 مهدی انصاری دوگاهه اظهار کرد: مرجعی که بر اساس مستندات علمی و فنی در مورد محصولات سلامت محور اظهار نظر می‌کند اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو مشتمل بر آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو، آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور و شبکه آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو در سراسر کشور است که حوزه فعالیت آن بسیار حساس بوده و مستقیما با سلامت کل آحاد جامعه مرتبط است.

 مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی معاونت‌های غذا و دارو تقریبا به سمت فرسودگی پیشرفته است که از سال گذشته در سازمان غذا و دارو تلاش کردیم بخشی از این امکانات را از طریق بودجه سازمان غذا و دارو و بخشی دیگر را از طریق وام بانک جهانی تامین کنیم.

وی افزود: در صورت جذب سهم مناسبی از وام بانک جهانی که از طریق سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت تامین میگردد می‌توانیم به نوسازی تجهیزات بیشتر آزمایشگاهی در معاونت‌های غذا و دارو امیدوارتر باشیم.

 انصاری با بیان اینکه نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی هم از جهت به روز رسانی روش‌ها و هم از جهت اطمینان بخشی بالاتر به کیفیت محصولات سلامت، حائز اهمیت است، گفت: هزینه نگهداشت تجهیزات قدیمی و فرسوده به مراتب از هزینه خریداری آن بالاتر است و هزینه‌های سرباری را نیز به سیستم تحمیل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار