رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد که برای این تعداد باید۳ هزار هیئت علمی وجود داشته باشد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد؛ گفت: امسال یک برنامه تحولی مطابق نظر و سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر قوام یافتگی جایگاه و کار معلم و ۱۵ برنامه تحولی در دانشگاه فرهنگیان طرح و اجرایی شده است. براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب کار معلم باید قوام داشته باشد.

او با بیان اینکه در تربیت معلم مسائل و مشکلاتی وجود دارد؛ افزود: یکی از مشکلات تربیت معلم کمبود فضای آموزشی است که برای رفع این مشکل اقدامات زیادی انجام شده است.

او ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان تاثیرگذارترین دانشگاه ایران است که در آن معلم تربیت می‌شود. معلمان نقش سازنده دارند و زمانی که معلم خوب باشد کشور پیشرفت می‌کند.

وی افزود: سال گذشته از ۱۰۰۰ رتبه برتر رشته انسانی ۳۴۵ نفر وارد این دانشگاه شدند. همچنین چندین نفر از تجربی انصراف داده و وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

وی با بیان اینکه امروز دستورالعمل جذب استعدادهای برتر دانش آموزی مصوب شد؛ افزود: براساس این آئین نامه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند ۱۰ درصد از ظرفیت خود را  به افراد خارج از کنکور اختصاص دهد. در همین راستا ۹ حوزه دانش آموزی مشخص شده که هر فرد در یکی از حوزه‌ها شرکت کرده و می‌تواند متناسب با استعداد خود کارهایی را انجام دهد و برای این کار باید مدارک خود را بارگذاری کند.

او ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجو دارد که برای این تعداد باید ۳ هزار هیئت علمی وجود داشته باشد که متاسفانه نداریم.

وی با بیان این که مدال‌آوران المپیاد دانش آموزی می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؛ تصریح کرد: ‎دانش آموزان مدال آور المپیاد جهانی هم بدون آزمون و تنها با سنجیدن شایستگی‌های عمومی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. دانش آموزان المپیادی متناسب با استعداد خود به محورهای دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: تشکیل کانون ارزیابی برای اولین بار در دانشگاه فرهنگیان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۵ سال حدود ۱۰۰۰ نفر باید جذب دانشگاه فرهنگیان شوند؛ افزود: برای ارزیابی جذب هیات علمی ۱۶ کمیته تشکیل می‌شود و در نهایت ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر جذب می‌شوند.

او ادامه داد: ارزیابان جدید بالای ۹۵ درصد ویژگی‌های معلم را دارند که جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای ارزیابی قبول شدگان کنکور تربیت معلم سه و نیم روز را اختصاص دادیم و برای آن‌ها خدماتی را ارائه کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار