وزیر آموزش و پرورش گفت: یک تغییری را برای پایه اول ابتدایی داریم که البته اجرای آزمایشی آن را بسیار محدود شروع خواهیم کرد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۲۰ درصد مدارس تحول یافتند. طبق سند تحول بنیادین دانش آموزان در ۶ ساحت آموزش می‌بینند و نسل دوم انقلاب تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دولت تلاش کردیم فاصله سند تا صحنه کاهش یابد. در خصوص سند تحول اقدامات زیادی در دهه گذشته و دولت قبل در وزارت آموزش و پرورش انجام شد اما از سند تحول در کف مدرسه خبری نبود؛ یکی از اقدامات ما، ابلاغ دستورالعمل اجرایی سازی سند تحول در مدارس بود.

بودجه پرورشی ۳۰۰ درصد رشد کرد

او با بیان این که احیای معاونت پرورشی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است افزود: در این دولت بودجه پرورشی ۳۰۰ درصد رشد کرده اما همچنان این بودجه بسیار کم است همچنین بیش از نیمی از دانش آموزان را غربالگری کرده‌ایم و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

وی افزود: امسال در آزمون استخدامی کیفیت بخشی حدود ۱۹ هزار مربی پرورشی، مشاور ‌تربیت بدنی جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

صحرایی گفت: در برنامه هفتم مصوب شده که دانش آموزان ۲ بار در سال اردو بروند.

وی افزود: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، خدمت افراد با ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۳۵ سال سابقه با مدرک کارشناسی ارشد اجباری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که روزانه ۸ کلاس درس ساخته می‌شود؛ افزود: تعداد مدارس به تراکم مناطق بستگی دارد.

او با بیان این که پس از شهادت عجمیان طرح بهسازی، ترمیم و ساخت مدارس با نام این شهید از سال گذشته آغاز شده افزود:۳۶۸ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان براساس این طرح بهسازی شده‌اند. خرید تجهیزات برای بهسازی هنرستان‌ها بر عهده سازمان نوسازی است اما برای بهسازی از جهادگران و خود دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این که ۷۰ درصد کاغذ کشور در کتب درسی استفاده می‌شود؛ افزود:کیفیت محتوای کتاب درسی بسیار مهم است از همین رو یک تغییری را برای پایه اول ابتدایی البته اجرای آزمایشی بسیار محدود شروع خواهیم کرد.

در دولت سیزدهم حدود ۱ میلیون معلم رتبه بندی شده‌اند

صحرایی با بیان این که رتبه بندی معلمان پس از ده سال در دولت سیزدهم اجرایی شد؛ افزود: رتبه بندی معلمان دو هدف بزرگ معیشت و ارزش‌گذاری معلم داشته؛ در دولت سیزدهم حدود ۱ میلیون معلم رتبه بندی شده‌اند و در سامانه رتبه بندی۵۰ میلیون سند برای تعیین سطح معلمان بارگذاری شده است؛ ۵۸۵ هزار نفر اعتراض کرده‌اند که تمام اعتراضات بررسی شده است. همچنین  حقوق حق التدریس‌ها را ماهانه کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار