طالبان درخواست صلح کنفرانس کابل و سایر تلاش ها را یک «توطئه» و به گونه غیر مستقیم «غیرمنطقی» خواند و اعلام کردند که این گروه بر حقانیت موضعشان در جنگ تاکید دارند.

طالبان فراخوان صلح را «توطئه» خواندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان درخواست صلح کنفرانس کابل و سایر تلاش ها را یک «توطئه» و به گونه غیر مستقیم «غیرمنطقی» خواند و اعلام کردند که این گروه بر حقانیت موضعشان در جنگ تاکید دارند.

گروه طالبان به بارنیت روبین، دیپلومات پیشین آمریکایی نوشته اند که اگر ایالات متحده با حملات هوایی، زمینی و تلفات غیرنظامیان آمریکایی مواجه می بود، بدون شک دیدگاه شما متفاوت تر از امروز می بود.

بارنیت روبین، به طالبان نگاشته بود: «نشان دهید که تعهد شما به مذاکرات و استقلال، واقعی است».

آقای روبین در این نامه تاکید کرده که فراخوان طالبان از ایالات متحده برای ختم جنگ در افغانستان زمانی بیشتر متقاعد کننده می‌بود که آن گروه خود جنگ را توقف می دادند.

اما گروه طالبان در نامه خود، افغانستان را اشغال شده خواند و گفته است: «پیشنهاد شما مبنی بر مذاکرات با حکومت کابل و مشروع دانستن آن، همان راهکار آمریکا برای پیروزی در جنگ است».

در این نامه، طالبان درخواست صلح کنفرانس کابل و سایر تلاش ها را یک توطیه و به گونه غیر مستقیم غیرمنطقی خوانده و نگاشته اند که هدف از این تلاش ها تسلیم کردن آن گروه می باشد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور برای نخستین بار در کنفرانس کابل گفت که حکومت تحت رهبری وی حاضر است بدون پیش شرط با طالبان مذاکره کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار