بر اساس اعلام منابع خبری، نخست‌وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه با صدراعظم آلمان در برلین دیدار خواهد کرد.

ییلدیریم و مرکل روز پنج‌شنبه با هم دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد بینعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنج‌شنبه در برلین با هم دیدار خواهند کرد.

سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای اظهار کرد: نخست‌ وزیر ترکیه و صدراعظم آلمان قرار است در این دیدار به تبادل دیدگاه‌های خود در خصوص روابطه دو جانبه و موضوعات بین‌المللی بپردازند.

پیش‌بینی می‌شود دو مقام بلندپایه آلمان و ترکیه پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری شرکت کنند.

همچنین قرار است نخست وزیر ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ که 16 و 17 فوریه برگزار می‌شود، حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، روابط میان دو کشور طی سال‌های اخیر و به دنبال انتقاد سیاستمداران ترکیه از همتایان آلمانی خود به علت عدم اقدام جدی علیه گروه‌هایی از جمله پ ک ک و جنبش گولن که از سوی آنکارا تروریست خوانده می‌شوند، تیره شده است. هر دو گروه مذکور دارای شبکه بزرگ در آلمان هستند.

همچنین دستگیری حدود 20 تن از شهروندان آلمانی در ترکیه از جمله یک گزارشگر، یک مترجم و یک فعال حقوق بشر سبب افزایش تنش‌ها میان آنکارا و برلین شده است.

علیرغم درخواست‌های مکرر سیاستمداران آلمانی برای آزادی شهروندان آلمانی، دولت ترکیه با رد هر گونه نفوذ سیاسی در موضوعات قضایی، از مقامات آلمانی خواست که منتظر رای دادگاه در این خصوص باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار