وزیر مهاجرت عراق اعلام کرد تاکنون در مجموع دو و نیم میلیون آواره عراقی به منازل خود بازگشته‌اند.

بازگشت ۲ میلیون و پانصد هزار آواره عراقی به منازل خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، وزیر مهاجرت عراق اعلام کرد در مجموع تاکنون 2.5 میلیون آواره عراقی به منازل خود بازگشته اند. جاسم محمد الجاف در بیانیه ای اعلام کرد: «کادرهای وزارت ترابری با هماهنگی وزارت مهاجرت و فرماندهی عملیات مشترک و سایر نهادهای مرتبط، تاکنون 2.5 میلیون آواره را به مناطق آزاد شده بازگردانده اند».

جاسم محمد الجاف افزود: «پرونده آوارگان اولین دغدغه وزارت مهاجرت و کمیته عالی امداد و پناه دادن آوارگان است». وی خاطرنشان کرد اقدامات کمیته برای تأمین همه نیازهای ضروری آوارگان پس از بازگشت، در جریان است. الجاف تأکید کرد عملیات بازگشت ادامه دارد و به خوبی در استان های الانبار و نینوا در حال انجام است. وی افزود اقدامات مربوط به بازگشت آوارگان در مناطق اطراف کرکوک نیز با جدیت در حال پیگیری است.

 وزیر مهاجرت عراق همچنین از نهادهای مرتبط خواست تا تلاش ها و فعالیت های خود را برای خدمات رسانی به مناطق آزاد شده افزایش دهند؛ مناطقی که جهت دستیابی به ثبات و بازگشت به زندگی طبیعی خود به چنین خدماتی نیاز دارند.

 براساس اعلام وزارت مهاجرت عراق، حدود پنج میلیون عراقی از استان‌های الانبار، صلاح الدین، نینوا و بخش هایی از استان های دیاله و کرکوک آواره شده‌اند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در جلسه اخیر پارلمان اعلام کرد دولت وی تلاش می‌کند تا آوارگان را به اختیار خود به خانه هایشان بازگرداند و خدمات اولیه را برای آنها فراهم کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار