مسئول ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه‌های رهبری گفت:نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غرب اتفاق خاص و نقطه عطفی بود.

جبهه بزرگی در غرب تلاش می‌کرد نامه رهبری به دست جوانان غربی نرسدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا مقدم فر مسئول ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه های رهبری در همایش طلوع حقیقت؛ سالگرد دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، امروز 12 آذر اظهار کرد: نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غرب اتفاق خاص و نقطه عطفی بود.

وی با بیان اینکه این نامه‌ها حاکی از ابتکار عمل و اقدام هوشمندانه و به هنگام رهبر معظم انقلاب بود، گفت: علی‌رغم آنکه در تاریخ همه بزرگان مطالب مهم را در قالب نامه‌ها به مردم و اقشار ارائه می‌دهند، اما این نامه‌های رهبری معمولی نبود و باید روی آنان تأمل کرد.

مقدم‌فر تصریح کرد: در زمانی که ما در ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه رهبری فعالیت کردیم، با یک جبهه بزرگ عملیات روانی در غرب مواجه شدیم که تلاش کردند این نامه‌ها یا به دست جوانان غربی نرسد یا اگر رسید، اثرات آن کم شود.

مسئول ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه رهبری با اشاره به اینکه نامه اول رهبر انقلاب در بهمن 93 بعد از حادثه تروریستی پاریس صادر شد، اظهار کرد: در این نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی تأکید کردند اسلامی که به شما معرفی می‌شود، اسلام حقیقی نیست و به نوعی در این نامه جوانان غربی را دعوت کردند که مستقل از سیاستمداران و رسانه‌های خود قرآن و زندگی پیامبر (ص) را ببینند و مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه نامه دوم 8 آذر 94 و بازهم پس از رخداد تروریستی در پاریس ارسال شد، ادامه داد: در آن نامه رهبری متذکر شده بودند که چرا عده‌ای در غرب به تروریسم پیوسته‌اند و فرمودند که در فرهنگ غرب ریشه‌های خشونت و تروریسم وجود دارد و از جوانان دعوت کردند که در این زمینه مطالعه کنند.

مقدم‌فر تصریح کرد: نامه دوم در شرایطی صادر شد که سیاستمداران غربی به دنبال اوج دادن اسلام‌هراسی بودند و این نامه فضایی ایجاد کرد که اتهام تروریسم از مسلمانان دور شود.

مسئول ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه رهبری با تأکید بر اینکه ما باید به اهمیت نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی توجه کنیم، اظهار کرد: یکی از اهمیت‌های اصلی آن بود که در غرب سیاست‌های اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی وجود داشت و در این نامه‌ها رهبر انقلاب از جوانان غربی خواستند که مطالعات خود را در زمینه اسلام و قرآن بیفزایند.

وی متذکر شد: موسسه PU چندی قبل تحقیقاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه تا سال 2070 ترکیب جمعیتی غرب تغییرات اساسی می‌کند و اکثر مردم آمریکا و اروپا به سمت اسلام گرایش می‌یابند و یکی از فلسفه‌های خلق گروه تروریستی و تکفیری داعش این بود که مردم غرب از اسلام هراس داشته باشند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه در وصف صلح و امنیت و آرامش در شرایطی که در فرهنگ غرب ظرفیت‌های زیادی برای تولید خشونت وجود دارد، یکی دیگر از فلسفه‌های اساسی این نامه‌ها است، گفت: نظام سلطه تلاش می‌کند بحران‌های موجود را بپوشاند، چرا که امروز در آمریکا و غرب بحران هویت وجود دارد و امروز لیبرالیسم به بن‌بست خورده و خبری از سوسیالیسم هم نیست و در این شرایط نامه‌های مقام معظم رهبری زمینه‌ای برای تحول است.

مسئول ستاد مردمی نشر و تبلیغ نامه رهبری با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در این نامه‌ها به سوالات بسیاری از جوانان غربی پاسخ دادند و مسیر را به آنان نشان دادند، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این نامه‌ها می‌فرمایند که بنده نمی‌گویم آنچه قبول دارم را شما بپذیرید، بلکه آنان را دعوت به پژوهش و مطالعه درباره اسلام می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه یک قصور تاریخی درباره نامه‌های امام خمینی(ره) صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این قصور نباید درباره نامه‌های مقام معظم رهبری تکرار شود و نخبگان و اندیشمندان تمام تلاش خود را برای تبیین و انتشار این نامه‌ها انجام دهند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار