صادق خان در واکنش به باز نشر ویدئوهای اسلام‌هراسانه در حساب توئیتر ترامپ، خواستار لغو سفر سال آینده رئیس جمهور پرحاشیه آمریکا به انگلیس شد.

صادق خان خواستار لغو سفر ترامپ به انگلیس شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی اکسپرس؛ صادق خان، شهردار لندن که همواره یکی از منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، در واکنش به بازنشر ویدئو‌های اسلام‌هراسانه در حساب توئیتر ترامپ، بار دیگر خواستار لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس شد.

صادق خان گفت: روز گذشته، رئیس جمهور ترامپ از توئیتر برای ترویج عقاید یک گروه فرومایه و افراطی استفاده کرد که فقط برای اشاعه نفرت در کشور ما وجود دارد.

او ادامه داد: بسیاری از مردم انگلیس که عاشق کشور آمریکا و ملت آن هستند این اقدام را خیانت به روابط ویژه بین دو کشور قلمداد می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند رئیس جمهور نزدیکترین متحد انگلیس با حمایت از این گروه‌های افراطی، ارزش‌های انگلیس را زیر سوال می‌برد؛ بنابراین به عنوان شهردار لندن، از ترزا می‌می خواهم نهایت تلاش خود را برای لغو دعوت ترامپ به انگلیس انجام دهد. با این اتفاقی که رخ داده، سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، پذیرفتنی نیست.

او همچنین خواستار عذرخواهی رسمی کاخ سفید از ترزا می، نخست وزیر انگلیس و مردم این کشور شد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در پی بازنشر ویدئو‌های نژادپرستانه عضو ارشد یک حزب راستگرای افراطی این کشور در توئیتر ترامپ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اظهارات مغرضانه یک گروه راست افراطی را که در تعارض با ارزش‌های ماست، رد می‌کنیم. کار رئیس جمهور آمریکا در بازنشر توییت‌های این گروه درست نبود.»

رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود به ترزا می‌پاسخ داد و گفت: ترزا می، به جای گیر دادن به من، حواست به تروریسم اسلامی افراطی و مخربی باشد که در داخل انگلستان اتفاق می‌افتد. ما کارمان را بلدیم!

صادق خان پیش از این نیز مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

 

مخالفت مجدد صادق خان با سفر ترامپ به انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
انگلیسا خودشون از همه بدتر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
آقاي ترامپ تو ودولت امريكا از هزاران داعشي ومشرك بدترهستيد واقعالقب شيطان برازنده توست اما داعشيها ارزاني خودت داعشي هارودرغالب مسلمان به مردم غالب نكن بدبختي كه هنوز اسم پيامبرت را هم نميداني
آخرین اخبار