محققان یک قلعه گمشده باستانی را در دریاچه وان ترکیه کشف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مردم محلی همواره داستان‌هایی درباره یک موجود افسانه‌ای که در دریاچه وان ترکیه وجود دارد، بازگو می‌کنند. با این‌حال، اکنون محققان در این دریاچه یک قلعه مخفی کشف کرده اند.

در کل، دریاچه وان ترکیه اهمیتی مانند دریاچه لخ‌نس اسکاتلند دارد. این دریاچه که در میان دو استان وان و بتلیس ترکیه قرار دارد، بزرگترین دریاچه در این کشور به شمار می‌رود و زمانی پادشاهی اورارتو، تمدنی در عصر آهن، در آن قرار داشته است.

کشف قلعه باستانی در دریاچه وان ترکیه+فیلم و تصاویر

گزارش‌ها حاکی است بسیاری از بناهای مربوط به دوران اورارتو در ترکیه کشف شده اند. اکنون احتمال می‌رود این قلعه نیز به لیست بناهای مربوط به این دوران اضافه شود.

یک فرماندار محلی اعلام کرده است تحقیقات تا کنون نشان می‌دهد این بنا حدود 3000 سال قدمت دارد.

تحسین سیلان، یک غواص که در این پروژه نقش داشته است، گفت این دریاچه رازهای بسیاری را در خود نهفته است. وی همچنین گفت: «تقریبا 10 سال است که در این دریاچه تحقیق می‌کنیم. ما یک گونه زیستی و نیز یک کشتی روس مربوط به سال 1915 را در این دریاچه کشف کرده ایم. در یکی از ماموریت‌ها، به یک بنای دیوار مانند در نزدیکی بندرگاه برخوردیم.»

کشف قلعه باستانی در دریاچه وان ترکیه+فیلم و تصاویر

وی افزود: «پس از آن متوجه شدیم این دیوار، مربوط به قلعه‌ای در درون بندرگاه است که به سمت بیرون کشیده شده است. این قلعه نزدیک به یک کیلومتر طول دارد. این قلعه بیشتر از سنگ‌های برش خورده ساخته شده است و ساختاری مستحکم دارد. ما بر یکی از این دیوارها، نقاشی یک شیر را کشف کردیم که به نظریه ما مبنی بر اینکه این قلعه مربوط به دوران اورارتو در 3200 سال گذشته است، قوت می‌بخشد.»

انتهای پیام/

 

محققان یک قلعه گمشده را در دریاچه وان کشف کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار