حجم صادرات از مازندران به کشور عراق امسال ۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران در نشست سفیر عراق در تهران با تجار و صادرکنندگان مازندرانی در ساری، گفت: حجم صادرات مازندران به کشور عراق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

وی ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی مازندران به عراق را در پارسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در مقایسه با ارزش ۶ میلیارد دلاری صادرات ایران به این کشور، سهم مازنی‌ها کمتر از ۵ درصد است.

مهاجر از سفیر عراق خواست تا با ابلاغ پیغام تجار مازنی به مسئولان کشورش زمینه بیشتری را برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی این استان به عراق فراهم کند.

حسن خیریانپور معاون اقتصادی استانداری مازندران در این نشست، برخورداری مازندران از سه فرودگاه و ۳۸۳ کیلومتر خطوط ریلی و سایر زیرساخت‌ ها را مهم‌ ترین ظرفیت‌ های زیربنایی استان بیان کرد و گفت: ما با تولید سالانه ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی و داشتن زیرساخت‌ ها می‌توانیم بخش زیادی از نیازمندی‌ها غذایی و صنعتی عراق را تامین کنیم.

وی افزود: میزان صادرات مازندران در مقایسه با ظرفیت‌ های تولیدی به خصوص ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی زیاد نیست و ظرفیت مازندران برای صادرات به عراق بیش از این‌ ها می‌ تواند باشد.

وی خواهان تسهیل در صادرات کالا‌های غیرنفتی مازندران به کشور عراق شده است.

ارجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در تهران امروز شنبه ۱۵ مهر ماه با دعوت رسمی استاندار مازندران به ساری سفر کرد و این سفر ۲ روزه است.

انتهای پیام/ م

صادرات کالا از مازندران به کشور عراق افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.