رییس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی مازاد مازندران به روسیه و ولگاگراد

برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی مازاد مازندران مانند مرکبات، گل و گیاهان زینتی به روسیه و ولگاگراد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران در ولگاگراد روسیه، درملاقات کاری با ارگان‌های دولتی ولگاگراد گفت: مازندران با ۴۷۹ هزار هکتار زمین، حدود هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و در زمینه تولید ۱۰ محصول در کشور ایران رتبه نخست دارد.

وی افزود: محصولاتی در مازندران تولید می‌شود که مازاد نیاز استان و جمهوری اسلامی ایران است و همچنین به محصولاتی برای واردات نیاز است.

حیدرپور با بیان اینکه می‌توانیم برای صادرات محصولات کشاورزی مازاد مانند گل و گیاهان زینتی، مرکبات به روسیه و ولگاگراد برنامه ریزی کنیم گفت: در زمینه تکنیک کشت برنج می‌توانیم تبادل داشته باشیم و می‌توانیم کشت برنج را ولگاگراد شروع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از زمینه‌های همکاری را کشت در کشور‌های دیگر اعلام کرد و افزود: آمادگی داریم شرایط برای کشت فرا سرزمینی در ولگاگراد فراهم شود تا نیاز‌ها خود را تامین کنیم.

وی گفت: برای اجرایی شدن مناسبات و تبادلات تجاری میان دو کشور، کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی مازندران و ولگاگراد تشکیل شود.

حیدرپور افزود: در زمینه تحقیقات کاربردی محصولات زراعی و دامی می‌توانیم تبادل تجریات داشته باشیم و ماشین آلات کشاورزی نیز یکی از زمینه‌های همکاری و توسعه مناسبات با ولگاگراد خواهد بود.

وی افزود: نیاز‌هایی داریم که می‌توانیم از ولگاگراد و روسیه تامین کنیم، کنجاله، کلزا، دانه‌های روغنی و آفتابگردان، ذرت و چوب از جمله آن است و می‌توانیم با تهاتر محصولات، نیاز‌های همدیگر را تامین کنیم.

انتهای پیام/آ


معرفی ظرفیت‌های کشاورزی مازندران به روس‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.