مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: امروز در جهان صنعت گردشگری سومین صنعت درآمد زا است.

گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در دبیرستان صادق وزیری سنندج برگزار شد گفت: به دلیل تقارن هفته گردشگری با ایام سوگواری امام حسین(ع) ،مراسم گرامیداشت این هفته به تعویق افتاد و امروز زنگ گردشگری را به صدا درخواهیم آورد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک مورد توجه جامعه بشری است، افزود: صنعت گردشگری می تواند با کمترین تخریب به منابع طبیعی و محیط زیست درآمدزا باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: امروزه در جهان صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمد زا معرفی شده است که تا 30 سال آینده می تواند به اولین صنعت تبدیل شود.

 علوی  گفت:درسال 2016 آمار گردشگران در جهان به بیش از 1میلیارد و 250 نفر رسیده است که نشان از رشد روزافزون در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما باتوجه به منابع خاصی که دارد می تواند جزء کشورهای پایه اول باشد افزود: ایران در سال 2014 از لحاظ جذب گردشگر در رده 97 واز لحاظ درآمدهای گردشگری در رده 70 قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه گردشگری می تواند عامل اشتغال زایی و توسعه شود، گفت: برای استفاده از موهبت گردشگری باید تلاش کرد و به عنوان شغلی برای آینده به آن نگاه شود.

علوی بیان کرد: وجود راه های شاهی،کاروانسراها و سفرنامه های بزرگ حاکی از گردشگری دیرین در کشور ما است که عامل توسعه در کشور و همچنین در کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

گردشگری عاملی برای اشتغال زایی و توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.