مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اتحادبخشی و وحدت تشیع و تسنن امری موثر و ضروری است.

لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان نیازمندارائه راهکار و برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی است.

 وی افزود: حمایت از انتشار کتاب، تولید آثار سمعی و بصری، تجلیل از شخصیت‌ها و هنرمندان می‌تواند در راستای تقویت بعد فرهنگی استان موثر واقع شود.

آژیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اتحادبخشی و وحدت تشیع و تسنن را نیز امری موثر در حوزه فرهنگ خواند و گفت: معرفی جذابیت‌های شهری، گردشگری، صنایع دستی که هم آثار اقتصادی برای استان دارد و هم در بسط و گسترش فرهنگ موثر است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: در راستای تقویت بعد فرهنگی استان مراسم بزرگداشت (خاتون زین) دریکی از روستاهای شهرستان سقز برگزار شد که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و این چنین برنامه‌های اثربخش باید در بعد ملی استمرار یابد.

آژیر یادآور شد: حمایت از آیین‌های قومی و مذهبی و دعوت از مسئولان کشوری برای شرکت در مراسم‌های مذهبی استان برای آشنایی هرچه بهتر آنها با این برنامه‌ها نیز باید مورد توجه مسوولان استانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از موارد فرهنگی استان در حال فراموشی است، افزود: برای احیای غذاهای محلی در شهرستان سنندج اقدام به برگزاری جشنواره‌ای کردیم و این مهم نیز مورد استقبال بانوان و آشپزان قرار گرفت.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان توجه به نمادهای ملی را نشان دهنده قومیت دانست و گفت: باید جوانان و نوجوانان را با این نمادها آشنا کرد تا برداشت درستی از پرچم و نمادهای ملی داشته باشند.

 وی در خصوص تعامل ادارات و نهادهای فرهنگی در استان گفت: تبادل و تعامل دستگاههای فرهنگی برای پیشبرد فرهنگی استان امری لازم است و من معتقدم دستگاههای فرهنگی استان هم‌افزایی و همگرایی بالایی دارند که مثبت و قابل تحسین است.

انتهای پیام/  د م

ضرورت تعامل و تبادل دستگاه های فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.