مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان، «ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی» را اولویت سرمایه‌گذاری در استان دانست.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین دهقان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان دیروزدر همایش تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اتاق بازرگانی ساووی جنوبی کشور فنلاند که در  این شهر برگزار شد، گفت: استان کردستان با دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی، استعدادهای طبیعی و بازار رو به رشد در کشورهای همسایه زمینه سرمایه‌گذاری سودآور در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری را دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان بیان کرد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را تقدیم و ایجاد کرده‌ایم که با اندکی جستجو در اینترنت با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری کردستان قابل دسترسی است.

وی افزود: عمده اولویت ما در استان کردستان در زمینه سرمایه‌گذاری «ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی» است و می‌توان فرآورده‌های خامی را استحصال کرد، مانند کارخانه فرآوری میوه، کنسانتره و تسویه دانه‌های روغنی و در بخش صنعت هم به تولید فولاد در استان به عنوان ظرفیت نگاه کرد.

دهقان اظهار داشت: استان کردستان همچنین در زمینه گردشگری نیز دارای مناطق نمونه گردشگری زیادی است که نمونه آن روستای تاریخی پالنگان در شهرستان کامیاران قرار دارد که فردا این هیئت سرمایه‌گذاری فنلاندی ازآنجا بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: قانون تشویق و سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار خارجی را همچون سرمایه‌گذار داخلی محترم می‌شمارد و تمامی حقوق متصور سرمایه‌گذار داخلی را برای سرمایه‌گذار خارجی هم به رسمیت می‌شمارد.

انتهای پیام/ م ح

استان کردستان پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.