رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ گفت: فناوری سلامت راه برون رفت‌ از مشکلات گوناگون به ویژه مشکلات سلامت محور است و باید در دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند.

حل مشکلات سلامت در گروه فناوری‌حمیدرضا‌ خرم‌ خورشید‌ رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: راهکار‌ برون رفت از بسیاری از مشکلات در جامعه با دانشگاه‌ها است و فناوری در دانشگاه‌ها آغاز راه‌ برون رفت از مشکلات است که با توجه به آمار دانشگاه‌ها، اساتید‌ و دانشجویان تحصیلات تکمیلی‌ باید به صورت هدفمند‌ فناوری گفتمان رایج دانشگاه‌ها مطرح شود و با این موضوع شاهد ارزآوری‌ دانشگاه‌ها باشیم‌.

وی اظهار کرد: جامعه دانشگاهی‌ باید تربیت نیروی متخصص که با فناوری آشنا است را در دستور کار خود قرار دهند و مقوله فناوری را در دانشگاه‌ها بازتعریف‌ کنند تا شاهد‌ رشد و پویایی‌ نهادهای علمی باشیم‌.

 خرم‌خورشید‌ در ادامه از برگزاری سومین رویداد ملی‌ اینوتک‌ سلامت‌ در ماه‌های آینده و در تهران خبر داد و اظهار کرد: اینوتک‌ سلامت‌ با هدف شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم‌ کارآفرینی‌ حوزه سلامت می‌تواند فناوری را در دانشگاه‌ها بازتعریف‌ کند و دانشگاهیان‌ باید با مشارکت فعالانه‌ اهداف اینوتک‌ را دنبال کنند.

 وی گفت: فناوری‌های سلامت محور در کشور‌ علاوه بر رشد و ارتقاء نظام سلامت، ارز‌آوری در دانشگاه‌ها و انگیزش‌ دانشجویان‌ راهکار‌ اصلی‌ برون رفت از مشکلات است و با تکیه بر فناوری‌ می‌توان شاهد تحولات ارزنده‌ای در دانشگاه‌ها بود.

  اینوتک‌ سلامت گامی‌ در ارتقاء فناوری دانشگاه‌ها

خرم خورشید‌ در ادامه در خصوص سومین رویداد ملی اینوتک‌ سلامت، گفت: مهمترین حوزه‌های فناوری در حوزه سلامت حیطه‌ فرآورده‌های دارویی و زیستی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و گردشگری‌ سلامت است که با توجه به گستردگی حوزه‌های فناوری سلامت باید همکاری‌های بین‌ بخشی نیز رشد و توسعه پیدا کند.

 وی افزود: همکاری‌های بین بخشی‌ و بین دانشگاهی‌ از تولید‌ تا محصول‌ شرکت‌های دانش‌ بنیان امری ضروری است که متولیان دانشگاهی و متولیان سلامت باید آن را در دانشگاه‌ها نهادینه کنند.

 خرم خورشید‌ حضور شرکت‌های موفق دانش‌ بنیان در حوزه سلامت، جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تعامل با سرمایه‌گذاران‌، راهنمایی‌ کارشناسان‌ از ایده تا محصول‌ شرکت‌های دانش بنیان‌، آشنایی با متخصصان‌ فناوری‌ اقصی‌ نقاط کشور را از نقاط قوت‌ رویداد ملی اینوتک‌ عنوان کرد.

 وی در پایان، گفت: پژوهش‌ ارزش خود را در آموزش عالی خواهد داشت اما نگاه فناورانه‌ و گفتمان‌ فناورانه دانشگاه‌ها زمینه ساز رفع‌ بسیاری از مشکلات‌ اقتصادی‌، اشتغال فارغ‌التحصیلان‌، ارزآوری‌، توسعه یافتگی‌ کشور و غیره خواهد بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار