ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به بیانیه‌ اجلاس «بریکس» مبنی بر لزوم مبارزه پاکستان با گروه‌های تروریستی اعلام کرد که کشورهای منطقه و جهان به درک تازه‌ای از تروریسم دست یافته‌اند.

حکومت افغانستان از بیانیه‌ اجلاس «بریکس» استقبال کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کشورهای عضو سازمان بریکس در اجلاس اخیر خود با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از نیروهای امنیتی افغان خواستار مبارزه جدی پاکستان با گروه‌های تروریستی در خاک این کشور شدند.

«شاه‌حسین‌ مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این بیانیه گفت کشورهای عضو سازمان بریکس این موضوع را درک کردند که تهدید گروه‌های تروریستی تنها به افغانستان محدود نمی‌شود بلکه تمام بشریت را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود که حکومت افغانستان امیدوار است که درک درست از تروریسم بیشتر تقویت شود تا کشورها با درک مشترک با این پدیده مبارزه کنند.

سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد که حکومت افغانستان از موضع اخیر سازمان بریکس حمایت می‌کند.

مرتضوی گفت همه کشورها باید این مسئله را درک کنند که افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریسم قرار دارد و نیروهای امنیتی افغان به نیابت از سایر کشورها در مبارزه با این پدیده هر روز قربانی می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن تکذیب فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک این کشور اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در پاکستان نه بلکه در خاک افغانستان فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در اعلام استراتژی جدید واشنگتن پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده بود.

کارشناسان معتقدند در حالیکه پاکستان به امید حمایت چین و روسیه  در برابر فشارهای واشنگتن مقاومت می‌کند اما بیانیه‌ای اخیر اجلاس بریکس در واقع دست روسیه و چین به پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.