محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت قطر از هرگونه تلاشی برای بازگرداندن ثبات به سوریه و کاهش تنش در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در نشست مشترک خبری با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت کشورش از هر اقدام و تلاشی برای برقراری ثبات در سوریه و کاهش درگیری در این کشور حمایت می‌کند.

او  گفت: با وزیر خارجه روسیه درباره روند صلح در خاورمیانه گفتگو کردیم ما از هرگونه تلاشی برای بازگرداندن ثبات به سوریه و کاهش تنش حمایت می‌کنیم و قطر از تلاش‌های روسیه و موضعش در قبال بحران خلیج (فارس) استقبال می‌کند.

وزیر خارجه قطر افزود: برای تقویت روابط دوجانبه با روسیه در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم. 

لاوروف نیز در این نشست خبری گفت: توافق کردیم بحران‌ها در منطقه باید از طریق گفتگو حل و فصل شود و نقش دوحه را در این باره تحسین می‌کنیم. بر اهمیت همکاری در زمینه‌های نفتی و گازی تاکید کردیم. حمایت خود را از نقش امیر کویت در حل بحران خلیج (فارس) اعلام کردیم و آمادگی داریم در این‌باره کمک کنیم.

او افزود: بحران خلیج (فارس) باید در چارچوب شورای همکاری حل شود. در اوایل ماه سپتامبر به عربستان سعودی و اردن سفر خواهم کرد. از گفتگوی سازنده برای حل و فصل بحران‌ها حمایت می‌کنیم و باید این بحران با تعهدات و نه دیکته کردن دسته جمعی پایان یابد.

انتهای پیام/

تاکید وزیر خارجه قطر بر حمایت دوحه از هرگونه تلاشی برای بازگرداندن ثبات به سوریه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعودددد
آخرین اخبار