رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان 12.59 درصد اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسن نوروزی در نشست شورای اداری با اشاره به توزیع اعتبارات عمرانی از روز سه‌شنبه گفت: حقوق 5 ماهه سال جاری نیروهای طرح‌های عمرانی تا پایان هفته جاری به حساب آنها واریز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در هفته دولت گفت: دستگاه‌های برتر استان در این هفته براساس عملکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی، جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری، کیفیت اجرای پروژه‌ها، حضور در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای فنی، تلاش برای جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی و تحقق درآمدهای عمومی و اختصاصی استان مشخص و از آنها تجلیل می‌شود.

وی به نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته از 17.7 درصد به 13.3 درصد رسید که طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان 12.59 درصد اعلام شده که آمار کاهش نرخ بیکاری نزدیک بهم بوده و استان به لحاظ نرخ بیکاری خوب عمل کرده است.

این مسؤول بیان کرد: کمترین نرخ بیکاری شهرستانی استان 8.93 درصد و بیشترین نرخ بیکاری 17.7 درصد بوده است، ضمن اینکه جمعیت بیکار استان براساس سرشماری سال 95 حدود 28 هزار نفر هستند.

نوروزی از افزایش نرخ مشارکت در استان خبر داد و گفت: نرخ مشارکت در استان از 35 به 37.7 درصد افزایش یافته است که به نرخ کشوری نزدیک است.

انتهای پیام/غ

بیکاری 28 هزار نفر از جمعیت استان براساس سرشماری سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.