رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی این استان یک هزار و 137 شغل از ابتدای سال 1395 تا ابتدای تیرماه امسال ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    سرهنگ رضا رنجبر اظهار داشت: این تعداد فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزایی ارزان قیمت در بخش‌های گیاهان دارویی، ریسندگی، بافندگی، پرورش شتر مرغ، قارچ، زنبور عسل و زعفران به متقاضیان ایجاد شده است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی دستگاه‌های برتر این استان از نظر اشتغالزایی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: برای هر یک از طرح‌های اشتغالزایی تا سقف 300 میلیون ریال و برای طرح‌های تعاونی و کارگاه‌های تولیدی راکد تا سقف سه میلیارد ریال از محل طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

رجبر بیان کرد : از ابتدای سال گذشته تا پایان خرداد امسال در مجموع یک هزار و 331 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود :در این مدت 922 کارگاه اشتغالزایی با 128 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد امسال بسیج سازندگی برای پرداخت تسهیلات و ایجاد شغل توسعه صنایع تبدیلی است.

رنجبر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و بنا استعدادهای مختلف هر منطقه امسال صنایع تبدیلی سرکه سیب در بویراحمد، لیمو در باشت، کشک و لبنیات طعم دار در گچساران، لیمو امانی در کهگیلویه، زیتون در بهمئی و کشمش در دنا حمایت خواهد شد.

در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد سالانه 800 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود این میزان محصول کشاورزی در سبد صادراتی این استان قرار نگرفته است که به گفته کارشناسان،دلیل عمده آن کمبود صنایع تبدیلی در استان است.

وی ابراز داشت : این طرح با هدف افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی محصولات درجه 2 با ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی اجرا می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد از 17.2 درصد سال 1390 به 13.3 درصد در سال 1395 کاهش یافت.

انتهای پیام/غ

بهره برداری از 922 کارگاه اشتغالزایی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.