مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استانهایی است که در صد بیکاری آن بالا بوده و طبیعی است بعلت نبود کارخانجات و صنایع سبک و سنگین امکان اشتغال بکار گسترده برای جوانان و زندانیان وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اسماعیل جمیاری در بازدید از زندان باز و دیدار با مددجویان افزود: اشتغال بکار زندانیان گامی مثبت در جهت کاهش آسیب هاست.

مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد که به همراه حسنی قاضی ناظر و جمعی از مسؤلین ستادی از ندامتگاه باز یاسوج بازدید کرده بود اظهار داشت: یکی از علل وقوع جرم در جامعه بیکاری و عدم مشغله خصوصاً برای قشر جوان است که خوشبختانه سازمان زندانها در برنامه ریزی های خود به این مهم توجه نموده و در راستای توسعه فعالیتهای حرفه آموزی وبرگزاری دوره های مهارتی و اعطاء گواهینامه های معتبر آموزشی امکان یادگیری حِرف مختلف را برای زندانیان سهل و آسان نموده تا زندانیان هم در دوران تحمل حبس و هم اینکه در بعد از آزادی با استفاده از تسهیلات مرکز مراقبت بعد از خروج به دنبال ایجاد کار و کسب رفته و بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.

وی در ادامه با توجه به فقر و محرومیت حاکم بر منطقه گفت: متأسفانه استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان هایی است که درصد بیکاری آن بالا بوده و طبیعی است بعلت نبود کارخانجات و صنایع سبک و سنگین امکان اشتغال بکار گسترده برای جوانا و زندانیان وجود نداشته باشد.

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: با تعامل ، همراهی و مساعدت محاکم قضایی و با اعلام نیاز اصناف و کسبه و یا ادارات، زندانیان رأی باز و واجد شرایط معرفی شده تا علاوه بر کاهش جمعیت کیفری ، حداقل در آمدی جهت معیشت زندانیان و خانواده هایشان فراهم که جا دارد تا از ریاست کل دادگستری استان ، دادستانها و قضات ناظر بر زندان قدردانی گردد.

جمیاری اشتغال بکار زندانیان را در جهت کاهش آسیبهای درون زندانها مؤثر دانسته و اظهار امیدواری کرد تا با بازنگری و اصلاح آئین نامه اشتغال بکار، امکان برخورداری تعداد بیشتری از زندانیان فراهم شود.

انتهای پیام/غ

نقش اشتغال در کاهش زندانیان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.