دیبر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه در زمینه راه های ترانزیتی از شمال به غرب، جنوب و شرق و در مسیر جنوب به شمال است و چون که در این مسیرها قرار دارد ما نیز در معرض و خطر جدی سوء مصرف مواد مخدر هستیم.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ناصر رضایی در نشست مطبوعاتی کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، و رییس دادگاه انقلاب اسلامی یاسوج برگزار شد، به نقش رسانه ها در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امروزه در جهان هدایت افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه از مهمترین رسالت های رسانه است که در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص های اصلی در مدیریت یک جامعه رسانه ها هستند و می توانند در بحث مبارزه با مواد مخدر نقش خوبی داشته باشند در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رسانه ها همیشه تاثیرگذار بوده اند که امیدوار هستیم بتوانیم در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز اقداماتی خوبی را با همکاری رسانه ها انجام دهیم.

دیبر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد به کارهای انجام شده در دبیرخانه ستادمبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته کارهای خوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کشور انجام شده است به گونه ای که پنج کمیته از جمله کمیته مقابله، درمان، فرهنگی، حقوقی و قضایی و پیشگیری تشکیل شده است و فعالیت هایی را در سطح استان انجام می دهند.
ورود به عرصه مواد مخدر در استان در حال کاهش است

رضایی به وضعیت مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: ورود به عرصه مواد مخدر در استان در حال کاهش است و یکی از دلایل عمده آن نیز آگاهی پیدا کردن مردم از اثرات این مواد و همچنین اطلاع رسانی و فعالیت هایی بوده که در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از چند منظر در معرض مواد مخدر است در زمینه راه های ترانزیتی از شمال به غرب، جنوب و شرق است و همچنین در مسیر جنوب به شمال است و چون که در این مسیرها قرار دارد ما نیز در معرض و خطر جدی سوء مصرف مواد مخدر هستیم.

دیبر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راهبردهای اساسی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر گرفته از سیاست های کلی مقام معظم رهبری یعنی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است هر اندازه که آگاهی مردم در این زمینه بیشتر شود امکان نفوذ این ماده در میان انها کمتر است.
بزرگترین معضل زنانه شدن مواد مخدر است

رضایی ادامه داد: از جمله معضلات بزرگی که در زمینه مواد مخدر وجود دارد یکی زنانه شدن مواد مخدر و گسترش آن در کشور است اما این مورد در استان ما وجود ندارد و سن اعتیاد نیز در حال کاهش است که از این نظر نیز استان ما وضعیت بهتری نسبت به کشور دارد اما این خطرات هستند و باید تلاش کرد که به وجود نیایند و دیگر معضلات در بحث مواد مخدر ورود مواد مخدر صنعتی است که استان نیز وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارد اما باید تلاش کرد که ورود پیدا نکند.

وی به تلاش دستگاه قضایی در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی کشور به ویژه استان در تراز اول مبارزه با مواد مخدر هستند و می توان گفت که با دغدغه های خاص و به طور ویژه پای کار هستند.

دیبر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از 70 مرکز درمانی اعتیاد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 20 کمپ، 20 مرکز متادول درمانی، دی آی سی، یک مرکز درمان ویژه بانوان و در نظر داریم که تا هفته اینده تنها مرکز تی سی در استان راه اندازی شود.

رضایی اظهار کرد: تفاوت مرکز تی سی با سایر مراکز ما این است که افرادی که ترک می کنند تا 6 ماه در این مرکز می مانند و آموزش های فنی و حرفه ای لازم برای اشتغال به آنها داده می شود.

ایجاد اشتغال برای 50 نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

وی به بیکاری و مشکلات بهبودیافتگان بعد از خروج از مراکز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به 50 نفر از این بهبودیافتگان آموزش های لازم داده شد و با دادن تسهیلات اکنون شاغل هستند و پیش بینی شده است که تا پایان سالجاری نیز نزدیک به 100 نفر از بهبود یافتگان دارای شغل شوند.

رضایی به وضعیت و پایداری بهبودیافتگان اشاره کرد و گفت: پایداری بهبود یافتگان در دنیا نزدیک به 20 درصد است و در استان ما نیز بیش از 20 درصد پایداری دارند و از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم با توجه به اینکه خود فرد، جامعه و خانواده نیز در این پایداری نقش زیادی دارند.

دیبر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: سن اعتیاد در استان بالای 18 سال است و باید تلاش کرد کاهش پیدا کند خانواده ها نیز در این زمینه اگاهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۶
...جوانان امروز اینجور دارن تلف میشن