دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از فوت 22 معتاد به مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛سید ناصر رضایی در همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد گچساران که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور بهبود یافتگان گچساران در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از جنبه‌های جنگ نرمی است که دشمن پس از دفاع مقدس هشت ساله برای کشور طراحی کرده و ضربه‌های مهلکی بر پیکره جامعه به ویژه جوانان وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری است که در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون در راستای مبارزه با مواد مخدر این بلای خانمان سوز بیش از سه هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز و از کار افتاده در راه نجات جان انسان‌ها از این بلای خانمان‌سوز تقدیم شده است.

این مسوول با اشاره به آمار فوتی کشور بر اثر اعتیاد گفت: در سال گذشته تعداد 3 هزار نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به آمار استان بیان کرد: همچنین استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته تعداد 22 نفر بر اثر اعتیاد بالا جان خود را از دست داده که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به مراکز ترک اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 43 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان که از این تعداد 42 مرکز مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان در سطح استان در شهرستان گچساران دایر شده است.

این مسوول در ارتباط با اشتغال بهبود یافتگان نیز گفت: باید در استان و شهرستان به دنبال کارآفرینانی باشیم که حداقل شماری از بهبود یافتگان را در واحد تولیدی خود به کار بگیرند.

رضایی با بیان اینکه یکی از معضلات بهبود یافتگان از اعتیاد مسئله اشتغال است، عنوان کرد: هر کارفرمایی که بتواند از افراد بهبود یافته در زمینه کار آنها را فرا گیرد از سوی صندوق کارآفرین امید تسهیلاتی در اختیار این کارفرما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کارگاه فلزکاری در استان خاطرنشان کرد: یک کارگاه فلزکاری در استان تعداد 21 نفر بهبود یافته را به کار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تجهیزات و رسیدگی کمپ‌ها به افراد بیمار ابراز کرد: شهرستان گچساران از نظر تجهیزات و رسیدگی به بیماران معتاد نسبت به استان در سطح بالایی قرار دارد.

 وی با بیان اینکه باید بهبود‌یافتگان همواره مورد مشاوره قرار بگیرند تا زمینه لغزش مجدد آنان به اعتیاد فراهم نشود، خطاب به بهبود‌یافتگان اظهار کرد: این رهایی و اتفاق بسیار ارزشمند در زندگی شما به خاطر تفضل و عنایت ویژه‌ خداوند به شما بوده که موجب شده شما بتوانید از یک وابستگی بسیار بد رها شوید و یک تولد دوباره داشته باشید.

انتهای پیام/غ

فوت 3 هزار معتاد در کشور طی سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.