معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهکیلویه و بویراحمد بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بهبودیافتگان مواد مخدر و فراهم کردن زمینه آموزش، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای آنها بعد از بهبودی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛فتاح محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توجه و تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های همه مسوولان در کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد مواد مخدر و اعتیاد را یکی از آسیب‌های مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: مواد مخدر از آسیب‌های قابل‌ توجه در این استان است.

وی با بیان اینکه هر چند آمار مصرف مواد در استان ما نسبت به دیگر جاهای کشور چشمگیر نیست، خاطرنشان کرد: اما همین میزان نیز باید کنترل و جلوی آن گرفته شود.

این مسوول جوانان را قشر آسیب‌پذیر و در معرض خطر اعتیاد دانست و گفت: باید با اقدامات موثر و هدفمند از توسعه و فراگیر شدن این آسیب در جامعه و این استان پیشگیری کرد.

محمدی به افراد شناسایی و زندانی شده در رابطه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تاکنون افرادی را در رابطه با این حوزه شناسایی و در حال حاضر دوره بهبودی را می‌گذرانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه این افراد اغلب به علت بیکاری و عدم وجود اشتغال به مواد پناه آورده‌اند، یادآور شد: البته با کمک و همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی در زندان برای این افراد برگزار می‌شود.

وی شناسایی، جمع‌آوری جامعه آماری و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان مواد مخدر را از موارد مهم و ضروری دانست و بر فراهم کردن زمینه آموزش، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای آنها بعد از بهبودی تاکید کرد.

محمدی با اشاره به شعار سال جاری، گفت: مقام معظم رهبری این سال را به نام «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری کرده و لازم است همه مسوولان به این موضوع توجه داشته و در راستای تحقق و عملی شدن آن و در نتیجه توسعه اقتصاد کشور گامی موثر بردارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال برای بهبود یافتگان را یکی از راهکارهای موثر برای توسعه تولید و اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: با آموزش و توانمندسازی این افراد ضمن ایجاد زمینه تولید و اشتغال و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی، در واقع گامی مهم در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برداشته‌ایم.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.