رییس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: حکم اعدام حمل کننده گان مواد مخدر شاید تنها عامل بازدارنده نباشد اما مقداری بازدارنده خواهد بود و اینکه اعدام برای مواد مخدر را کامل حذف کنیم درست نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید مصطفی محمودی مقدم در نشست مطوعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای جلوگیری از وقوع جرم جلسات متعددی با حضور معاون پیش گیری و معاونت فرهنگی دادگستری برگزار شد و کارهایی در حال انجام است از جمله تفاهم نامه هایی که با ادارت مختلف امضا شده است.

وی بیان کرد: حکم اعدام حمل کننده گان مواد مخدر شاید تنها عامل بازدارنده نباشد اما مقداری بازدارنده خواهد بود و اینکه اعدام برای مواد مخدر را کامل حذف کنیم درست نیست.

محمودی مقدم عنوان کرد: با توجه به وضعیت اجتماعی، اقتصادی که در کشور وجود دارد نمی توان اعدام را به طور کلی حذف کرد چرا که در غیر این صورت علاوه بر تبعاتی که دارد مشکلات نیز در اینده ایجاد خواهد کرد.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد به اثرات مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: به صورت مستقیم بین مواد مخدر و طلاق در خانواده رابطه وجود دارد و می توان گفت درصد قابل توجهی در خانواده ها و در جامعه دارد مصرف مواد مخدر باعث ایجاد اختلاف بین خانواده ها می شود و فرد معتاد توانایی اداره زندگی را ندارد که به طلاق ختم می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پرونده هایی ارجاعی به دادگاه بیش از 50 درصد طلاق ها مربوط به مصرف مواد مخدر است با توجه به اینکه قبل از طلاق زن و شوهر به مشاوره معرفی و صحبت با مشاوره اجباری است که در صورت تایید مشاور که این دو نفر دیگر نمی توانند باهم باشند طلاق اجرا می شود.
باند قاچاق در استان نداریم

محمودی مقدم به قاچاق مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: در استان باند قاچاق نداریم اما مواردی بوده که قرار بوده از این استان عبور کنند که دستگیر شدند و در حال بررسی هستند اما خرده فروشانی در سطح شهر یاسوج بوده که با آنها برخورد شده و افرادی که در حقیقت تحت عنوان باند دستگیر شده اند بیشتر از استان های همجوار بوده است.

عمده ترین دلیل روی آوردن به مواد مخدر بیکاری است و از دیگر عوامل باورهای اشتباهی از جمله استفاده برای درمان، در اثر کنجکاوی، استفاده تفننی، مشکلات روحی و یا مشکلات خانواده را بهانه می کنند که باید در این زمینه آگاه سازی شود.

انتهای پیام/غ

بیش از 50 درصد طلاق ها مربوط به اعتیاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.