استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: سند طرح آمایش سرزمینی استان تهیه و آماده برای اجراء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سیدموسی خادمی با اعلام این خبر، افزود: در این سند عوامل قطعی دخیل در توسعه استان به عنوان استراتژی و راهبرد اصلی مورد توجه است.

خادمی اظهار داشت: این سند خیلی وسیع و حجیم که به همه مسائل توسعه ای و چشم انداز استان پرداخته توسط مشاور و با کمک و همکاری همه دستگاه های اجرائی استانی و شهرستان ها و از جمله مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعه، تبیین و تدوین شده و اکنون آماده برای فاز اجراء است.

استاندار بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد در تهیه و تدوین این سند در سطح ملی از استان های پیشتاز به لحاظ تسریع در تهیه، حجم، محتوا و عنوان شاخص ها شناخته شد.

خادمی تصریح کرد: تهیه و تدوین طرح و نقشه جامع و سند پایه و ملی آمایش سرزمین کهگیلویه وبویراحمد به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و توسعه کلیه عوامل و زیرساخت های جغرافیایی، صنعتی، اقتصادی، ارتباطات و نیروی انسانی، حمل و نقل، گردشگری، سرمایه گذاری، نفت و گاز، آب، خاک و کشاورزی، جنگل و مرتع و... به عنوان زیر بنائی برای افق 1404 مطالعه، طراحی و تهیه شده است.

استاندار تصریح کرد: در این سند خطوط و اهداف اصلی وبا لحاظ کردن دیدگاه های کلان ملی و منطقه ای در رابطه با عناصر ظرفیتی استان در ایجاد تعادل، توازن و مساوات بین مناطق مختلف، چون توزیع عادلانه ثروت، تعادل جغرافیایی بین مناطق فقیرنشین و ثروتمند مورد توجه قرار گرفته است.

خادمی یادآور شد: همچنین توزیع مناسب امکانات و خدمات شبکه های شهری، تعدیل حاشیه نشینی، توانمند کردن مناطق محروم، کاهش تبعیض اجتماعی به منظور تغییر وضعیت موجود و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب در بدنه این سند به عنوان برنامه توسعه ای و چشم انداز استان دیده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کارگروه آمار و آمایش استان دستور لازم برای آمادگی مسئولین استان در جهت اجرائی کردن سند آمایش سرزمینی صادر شد.

انتهای پیام/غ

توزیع مناسب امکانات بین مناطق در طرح آمایش سرزمین استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.