خراسان رضوی در سال ۹۵ با کاهش ۱۸.۲ درصدی تلفات در جاده‌های برون شهری رتبه سوم کاهش تلفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در نشست خبری با موضوع ایمنی، تصادفات و انرژی گفت:در سال ۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر تلفات جانی در خراسان رضوی داشتیم و در سال ۹۵ با کاهش روبرو بوده که به هزار و ۱۳۳ نفر رسیده و نشان از کاهش ۱۳ درصدی تلفات است.

وی افزود: با اقداماتی که در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفته کاهش تلفات داشتیم که از لحاظ کمی ۱۶۳ نفر کاهش تلفات و در کشور اول بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: آمار میزان تلفات دو ماهه اول امسال نسبت به دوماهه سال گذشته با افزایش مواجه بوده و دو درصد شاهد افزایش میزان تلفات داشتیم طوری‌که امسال ۱۷۸ نفر کشته و پارسال ۱۷۵ بوده است.

مقدوری افزود: در دوماه اول امسال ۵۴ نفر در دورن شهری و در سال ۹۵، ۵۷ نفر، برون شهری در سال ۹۶، ۹۸ نفر و در سال ۹۵، ۱۰۱ نفر و در محور‌های روستایی در سال ۹۵، ۱۷ نفر و در سال ۹۶، ۲۶ نفر فوتی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین درصد تصادفات بین ساعت ۴ عصر تا ۸ شب صورت گرفته است، افزود: متوفیان با سطح تحصیلات دوران راهنمایی و کمتر که ۷۴.۴ درصد تلفات جانی مربوط به افراد با این تحصیلات است و همچنین ۴، ۸ درصد فوتی‌ها در بزرگراه‌ها، ۳، ۴ درصد در راه‌های اصلی، ۱، ۵ درصد روستایی و ۳ درصد در آزادراه‌ها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امسال برنامه ویژه‌ای برای برخورد با تخلفات موتورسواران داریم، گفت: موتور سیکلت سواران با ۱۱۴ نفر کشته، ۱، ۸ درصد از کل تلفات راه‌های مذکور استان در سال گذشته داشته اند که عدم استفاده از کلاه ایمنی و حرکات نمایشی مهمترین دلیل تصادف آن‌ها است و قرار شده و امسال برای این تخلفات برخورد شدید صورت می‌گیرد.

مقدوری با اشاره به اینکه بیشترین محور‌های دارای تصادف‌های فوتی در استان گفت: محور نیشابور-سبزوار- کاهک با ۹۵ فوتی، باغچه-نیشابور با ۴۵ فوتی، چناران-قوچان با ۴۴ فوتی و مشهد چناران با ۴۲ فوتی است.

 
 

مسیر غرب منتهی به سبزوار پر حادثه‌ترین مسیر استان

 

سرهنگ هادی امیدوار رییس پلیس راه خراسان رضویهم در این در نشست خبری گفت: پارسال ۷۵ نفر در جاده‌های خراسان رضوی به دلیل عبور از عرض جاده‌ها جان خود را از دست دادند که این تعداد ۱۲ درصد کل تلفات جاده‌ای خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تلفات عابر پیاده مربوط به محور مشهد- چناران بوده است، تصریح کرد: این جاده تلفات عابر پیاده ۱۷ نفر فوتی بوده است و بیشترین تلفات موتور سواران نیز در محور‌های سبزوار- اسفراین با ۱۲ فوتی و سه راهی شادمهر- بردسکن با ۱۰ فوتی به ثبت رسیده است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: با ۴۹ دوربین نظارت و مدیریت تصویری جاده‌ای استان را به صورت شبانه روزی تحت نظارت و کنترل داریم و ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف که اجرایی شده که ۹، ۶ دوربین عملیات رصد و کنترل را برعهده دارند.

سرهنگ امیدوار با بیان اینکه درحوادث واژگونی خودرو به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی از هر چهار نفر، سه نفر جان خود را از دست می‌دهند افزود: در حوادث واژگونی بیشترین جان باختگان سرنشینان عقب خودرو هستند.

وی با بیان اینکه مسیر غرب منتهی به سبزوار پر حادثه‌ترین مسیر استان بوده است گفت: این مسیر پر حادثه‌ترین مسیر است که ۲۳ درصد تلفات را شامل می‌شود و مسیر مشهد، چناران، قوچان با ۱۶ درصد تلفات نیز یکی دیگر از مسیر‌های پر حادثه استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام// ف. غ.



کاهش تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.