رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۶ دستگاه ناوگان اورژانس مشهد در ماموریت ویژه اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران رضوی در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس مستقر هستند.

دکتر علی یزدانی گفت: این ناوگان شامل ۱۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس هستند که در اطراف حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مستقر هستند و در کنار آن پایگاه‌های شهیدان سلیمانی، حسینی و نواب در داخل حرم مطهر و اطراف بارگاه منور رضوی فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین برای ماموریت ویژه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در حالت آماده باش است و تیمهای مدیریتی و نظارتی نیز بر آمادگی تیم ها نظارت دارند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این، تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ مشهد در این روزهای خاص در حالت آماده باش هستند و در کنار آن کارشناس مرکز اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کارشناس مرکز مراقبت‌های پایش درمانی این دانشگاه به همراه کارشناس مرکز فوریت‌های پزشکی در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند تا ضمن پایش‌های مستمر مسیرهای مختلف، مناسب‌ترین اقدام ممکن در خصوص انتقال سریع بیماران و مصدومان احتمالی به بیمارستان صورت گیرد.

یزدانی افزود: همچنین تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی اورژانس ۱۱۵ مشهد در این ۲ روز در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی لازم را انجام دهند.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.