۴۶ پرونده تخلف در خراسان رضوی برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در دادگستری خراسان رضوی تشکیل شد.

تشکیل ۴۶ پرونده تخلفات انتخاباتی در خراسان رضوی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست خبری گفت: در بررسی این ۴۶ پرونده ۴ پرونده محکومیت، ۳ پرونده عدم صلاحیت، ۱۸ پرونده منع پیگیر تعقیب و و مابقی بصورت جریانی در حال بررسی است.

سید امیرمرتضوی افزود: در موضوع انتخابات اخیر ۵۹ کانال تلگرامی بنا بر دستور مقام قضائی فیلترو مصدود شدو به ۲۵ نفر درمشهد و ۲۷۳ نفر درشهرستان به آن‌ها تذکر داد شد و ۱۸۸ نفر به دادگستری احضار شدند.

وی در بخش حمایت دادگستری از سرمایه گزاران هم گفت: در سال ۹۵ مشکل ۱۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی حل شد و بازدید قضائی هم از ۳۲ واحد تئوسط قضات دادگستری صورت گرفتو در سه ماه نخست سال ۹۶ هم ۲۰ مورد بازدید انجام شد.

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: پارسال ۲۷ هزارو ۷۳۰ هکتار از اراضی استان به مبلغ ارزشی ۲۷ هزار میلیارد تومان اعاده شد و با پیگیری شورای حفظ بیت المال ۸۰۰ میلیون متر مربع اراضی بالا دست و پایین دست سد ارداک پاک سازی شد.

مرتضوی گفت: در پایان سال ۹۵ در کاهش طلاق رشد چشم گیری داشتیم و از رتبه ۱ در سال ۹۳ به رتبه ۸ رسیدیم و ۱۶ و ۸ دهم درصد کاهش طلاق داشتیم و آمار ازدواج در استان ۱ درصد رشد نشان میدهد.

وی افزود: ۳۲ علت طلاق در خراسان رضوی شناسائی شد و بیشترین آمار طلاق به شهرستان‌های مشهد، نیشابور، قوچان، سبزوار، تربت حیدریه و کاشمر اختصاص دارد و ۲ هزار و ۹۲۷ طلاق در ۲ ماهه نخست امسال ۲ هزار ۴۳۶ طلاق در استان ثبت ورودی پرونده دادگستری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲ هزار و ۹۲۷ مورد بود کاهش رشد طلاق داشتیم.

معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از کاهش رشد تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی نیز خبر داد و گفت: پارسال ۱۶۹ مورد کاهش تلفات فوتی داشتیم و ۹۸ نقطه درون شهری و ۷۹ نقطه حادثه خیزدر محور‌های مواصلاتی استان رفع حادثه شد.

مرتضوی در بخش جرائم خاص همچون سرقت مسلحانه، قتل عمد، سرقت به عنف در بعضی موارد تا ۶۰ درصد کاهش داشتیم.

انتهای پیام//ف. ج

 

نشست خبری معاون دادگستری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.