پیش‌بینی می‌شود کره شمالی در سال جاری میلادی، به طور متوسط هر دو هفته یک آزمایش موشکی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس؛ "تروی استنگرون"، یک کارشناس تسلیحاتی و مدیر ارشد امور کنگره آمریکا در مؤسسه اقتصادی کره‌، پیش‌بینی کرد با توجه به روند صعودی تعداد آزمایشات موشکی کره شمالی، این کشور در سال 2017 ، 13 تا 14 مورد بیش از سال‌های گذشته آزمایش موشکی انجام دهد.

این کارشناس تسلیحاتی که بر روی تمام آزمایش‌های موشکی کره شمالی که از سال 2012 تاکنون (همزمان با واگذاری قدرت به کیم جونگ اون) انجام شده، مطالعه کرده است، اظهار داشت: رهبر کره شمالی در سال جاری میلادی در تعداد آزمایش‌های موشکی رکورد جدیدی از خود برجای می‌گذارد.

"استنگرون" در گزارشی که برای موسسه اقتصادی کره تهیه کرده، آورده است: از زمانیکه "کیم جونگ اون" به عنوان رهبر جدید کره شمالی در دسامبر 2011 انتخاب شد تا سال 2016، این کشور به طور متوسط سالانه 10.8 آزمایش موشکی انجام داده و حجم آزمایشات موشکی کره شمالی در سال‌های اخیر بسیار بیشتر نیز شده است. 

کیم جونگ اون در سال 2012، هشت آزمایش موشکی انجام داد؛ اما این تعداد را در سال 2016 به 15.3 آزمایش افزایش داد.

این کارشناس غربی در ادامه افزود: اگر آزمایشات موشکی کره شمالی با همین سرعت ادامه یابد، باید منتظر باشیم بطور میانگین در هر 2.1 هفته، یک آزمایش موشکی انجام دهند. در این صورت بر تعداد آزمایش‌های موشکی که سال گذشته انجام داده 3 تا 4 مورد افزوده می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
http://arzunkadeh.com
۲۰:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
این طرف حالش خوب نیست
آخرین اخبار