عضو حزب موتلفه اسلامی گفت:اشرافی گری عامل بسیاری از مفاسد اخلاقی در دستگاه‌های اجرایی کشور است و بار سنگین این مسئله بر دوش مردم قرار می‌گیرد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون مسئله اشرافی‌گری اظهار داشت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) علی‌رغم توصیه ایشان به مسئولان درباره اشرافی‌گری این روحیه با برخی دولت ها شروع و همچنان در میان برخی مسئولان کشور وجود دارد و به جای قناعت و ساده‌زیستی و میانه‌روی مسیر اشرافی‌گری را در پیش گرفتند.

وی افزود: طبیعی است که این شیوه با آنچه که حضرت امام (ره) به آن تاکید داشته‌اند مغایر است و رهبری معظم انقلاب بارها برای دوری از این روحیه بیاناتی را ارائه کردند.

ترقی بیان داشت: اشرافی گری عامل بسیاری از مفاسد اخلاقی در دستگاه‌های اجرایی کشور است و بار سنگین این مسئله بر دوش مردم قرار می‌گیرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مسئولین بر اساس معیارهای اسلامی و شاخص‌هایی که رهبری تعیین کرده اند باید نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت انجام دهند البته برخی هزینه‌ها به دلیل افزایش نرخ‌ها بیشتر شده اما به همان نسبت دولت باید برای چابک‌سازی و کاستن هزینه‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: در طی 38 سال گذشته بسیاری از آرمان‌های انقلاب علی‌رغم فراز و نشیب‌های بسیاری که وجود داشته تحقق پیدا کرده است مانند استقلال سیاسی کشور، حق تعیین سرنوشت به دست مردم، مشارکت سیاسی مردم و حرکت به سمت یک نظام اسلامی تقویت جبهه مسلمانان در منطقه و جهان و حمایت از ملت مظلوم فلسطین.

ترقی گفت: برای دستیابی به تمامی آرمان‌های امام نیازمند حرکت انقلابی و روحیه جهادی در کشور هستیم تا بتوانیم به دولت‌سازی و ساخت تمدن اسلامی دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار