عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه سنتی به مقوله اشتغال در فرهنگ ایرانی سبب شده تا شرکت‌های دانش بنیان مورد بی مهری قرار گیرند.

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تأکید بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: طی چند سال اخیر توجه به این شرکت‌های پربازده در دستور کار قرار گرفته، اما هنوز آن‌طورکه باید شاهد رونق در این شرکت‌ها نبوده ایم.
 
وی ادامه داد: نگاه سنتی به مقوله اشتغال در فرهنگ ایرانی سبب شده تا شرکت‌های دانش بنیان مورد بی مهری قرار گیرند لذا با فرهنگ سازی مناسب می‌توان شرایط را برای گرایش بیشتر به سمت فعالیت در این شرکت‌ها فراهم ساخت.
 
علیزاده با ابراز گلایه مندی از سخت گیری‌های افراطی بیان کرد: تا کنون عده‌ای برای فعالیت در این شرکت‌ها مراجعه کرده اند، اما به علت بروکراسی اداری هنوز موفق به کنشگری در آنها نشده اند.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، افزود: متأسفانه نگاه‌ها همواره به سوی منابع نفتی بوده و این به عنوان بزرگترین مانع رونق این بخش تلقی می‌شود، بنابراین می‌بایستی از طریق اتخاذ سیاست‌های درست، برنامه هایی جهت تغییر این نگاه مدون کرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: در صورت توجه و اعتماد بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان، روند پروژه‌ها با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار