به گزارش
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امین زندگانی با بیان اینكه رسانههای فرهنگی ما در ارائه آثار مناسبتی غلط عمل كردهاند، خاطرنشان كرد: بزرگترین معضل ما در ساخت آثار مناسبتی من جمله ماه مبارك رمضان این است كه همه چیز ناگهانی اتفاق می افتد.
زندگانی عنوان کرد: ما در مناسبت ماه مبارك رمضان به شدت اصرار داریم یا طنز بسازیم و یا داستانهای معناگرا برای مخاطبانمان تهیه كنیم. ما هیچ گاه نمیآییم لایه پنهانی این مناسبت مهم را در آثارمان جای بدهیم.
او سپس در رابطه با نشان دادن جنبههای باارزش مناسبتی مثل ماه مبارك رمضان و دوری از شعارزدگی در كارها و همچنین نگاه كلیشهای به این مناسبت مذهبی كشورمان، اظهار كرد: ما رمضان را فقط به خوردن طعام در وقت افطار و سحر تعریف كردهایم، آیا واقعا فلسفه رمضان این بود؟ اینكه تا زمان افطار سعی كنیم خوب باشیم اما بعد از افطار شروع به قضاوت، دروغ و غیبت كنیم؟
زندگانی در ادامه در پاسخ به اینكه سینما چقدر میتواند در زمینه ارائه ارزشهای ماه مبارك رمضان و مناسبهای دینی مذهبی ما ایرانیها موثر باشد و چقدر این ارزشها را میتوانیم به نسل آینده منتقل كنیم، اظهار كرد: به نظر من این مقوله در سینما یك رویكرد كارشناسی شده میخواهد؛ چون ما نمیدانیم یك فیلم به زمانی كه قرار است برسد، می رسد یا خیر و اصلا ممكن است مجوز نگیرد. امیدوارم واقعا روزی برسد كه ما به این سمت حركت كنیم. اگر رویكرد موضوعات خوب كارشناسی شود و در عین حال سینما مختص به باند خاصی نباشد قطعا میتواند تاثیرگذار باشد.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین درباره اینكه چرا سینماهای ما برای مناسبتی مثل ماه رمضان آثاری ندارند، گفت: خیلی سخت است كه فیلم ساز سرمایهگذاری كند روی كاری و مطمئن نباشد كه آیا حتما كارش پخش می شود یا خیر. بنابراین خیلی نمیشود روی مجوزها و پروانهها حساب باز كرد. به نظر من این پروسه در سینما نیاز به یك ثبات، قدرت و برنامه نظام مندی دارد كه متاسفانه فعلا ما این توانایی را نداریم و راجع به یك اثر همه تصمیمگیرنده میشوند.
زندگانی در پایان اعلام كرد: همچنان مشغول بازی در سریال «پرستاران» هستم كه فكر میكنم تا پایان خردادماه به پایان برسد و بعد از ماه مبارك رمضان به پخش برسد. طی این سال ها هیچ پیشنهادی برای بازی در كارهای مناسبتی نداشتم.
انتهای پیام/