کابل و اسلام آباد برای گسترش همکاری به منظور تامین دوباره امنیت متقابل به توافق رسیدند.

توافق پاکستان و افغانستان برای تامین مجدد امنیتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش پاکستان، افغانستان و پاکستان برای گسترش همکاری نظامی به منظور تامین مجدد امنیت متقابل پس از درگیری مرگبار هفته گذشته در خط مرزی دو کشور به توافق رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «مقام‌های نظامی دو کشور طی دیدار با یکدیگر تدابیری برای افزایش همکاری میان ارتش هر دو کشور را مورد بحث قرار داده‌اند.»

از سوی دیگر اعلام شد که مقام‌های نظامی پاکستان، افغانستان و آمریکا در همین روز در مقر ارتش پاکستان گردهم آمده‌ و برای مبارزه مشترک در برابر گروه تروریستی داعش در مناطق عملیاتی خود به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، ارتش پاکستان روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در نتیجه وقوع درگیری در مرز پاکستان و افغانستان، هفت نفر از نیروهای پاکستانی و یک افغانستانی جان خود را از دست داده‌اند. پس از این درگیری، گذرگاه مرزی «چمن» میان دو کشور نیز بسته شده بود.

 ۱۸ دروازه مرزی میان افغانستان و پاکستان وجود دارد و مرز چمن، یکی از این دروازه‌ها است. همچنین سال‌ها است پاکستان و افغانستان یکدیگر را به چشم پوشی از فعالیت‌های گروه‌های شبه‌نظامی در خاک کشورهایشان متهم می‌کنند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار