معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از انعقاد 52 قراداد به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون یورو در زمینه بومی سازی 10 گروه کالاهای پرمصرف صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیطرف معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،  گاز،  پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت : تاکنون 52 قرارداد بعد از برگزاری مناقصات، درباره طرح های بومی سازی ۱۰ گروه کالاهای پرمصرف صنعت نفت  با هدف مشارکت شرکت های ایرانی و به شرط انتقال تکنولوژی منعقد شده است.

وی ادامه داد : ارزش این قراردادها به انضمام قراردادی که طی روزهای آینده در زمینه ساخت لوله های CRA منعقد خواهد شد از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو عبور می کند.

صدور گواهی کیفیت برای سازندگان داخلی

بیطرف ضمن ابراز نگرانی از تأیید کیفیت بین المللی محصولات سازندگان داخلی گفت : به دلیل حل مشکل صدور گواهی بین المللی API برای سازندگان ایرانی، در صدد ایجاد ساختاری به منظور صدور گواهی کیفیت برای سازندگان داخلی هستیم و این روند را با همکاری انجمن نفت ایران به عنوان ساختاری غیردولتی دنبال می کنیم.

وی با اشاره به نگهداری و تعمیرات دارایی های فیزیکی به عنوان یکی دیگر از بخش‌های حائز اهمیت کار در معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری افزود : بسیاری از تأسیسات صنعت نفت مستهلک و فرسوده است ، از این رو بازسازی و نوسازی تأسیسات از اولویت‌های ماست.

ارزش 24 میلیارد تومانی قرادادهای پژوهشی در حوزه بالادستی نفت

وی درباره قراردادهای پژوهشی که در بالادست صنعت نفت بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منعقد شده، گفت: ارزش ریالی این قراردادها 24 میلیارد تومان و ارزی حدود پنج میلیون یورو است که تاکنون به هر دانشگاه بالغ بر 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

بیطرف ارزش قراردادهای پژوهشی پایین دست صنعت نفت را نیز که بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور منعقد شده، حدود 720 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امروز با حضور وزیر نفت، انستیتو متانول دانشگاه شیراز به صورت ویدئو کنفرانس راه اندازی و نخستین گام عملی در مسیر اجرایی سازی این قراردادها برداشته شد.

وی در پایان در خصوص سامانه تأمین الکترونیکی کالای صنعت نفت نیز گفت : تأمین کالاهای عمومی از این سامانه ضرورتی ندارد و با تفکیک کالاهای عمومی از کالاهای تخصصی، تنها تأمین کالاهای تخصصی صنعت نفت از این سامانه الزام آور است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار