شخصيت مادر حضرت على (ع) چگونه بود؟

مادر حضرت علی فاطمه نام داشت و از نخستين زنانى بود كه به پيامبر اسلام (ص) ايمان آورد و پيش از بعثت از آيين ابراهيم (ع ) پيروى مى‌كرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مادر حضرت علی (ع)  فاطمه  دختر اسد فرزند هاشم است . وى از نخستين زنانى است كه به پيامبر ايمان آورد و پيش از بعثت از آيين ابراهيم (ع ) پيروى مى‌كرد.

 او همان زن پاك‌دامنى است‌كه به‌هنگام شدت يافتن درد زايمان راه مسجد الحرام راپيش گرفت و خود را به ديوار كعبه نزديك ساخت و چنين گفت :خداوندا، به تو و پيامبران و كتاب‌هايى كه از طرف تو نازل شده‌اند و نيز به سخن جدم ابراهيم سازنده اين خانه ايمان راسخ دارم، پروردگارا، به پاس احترام كسى‌كه اين خانه را ساخت و به حق كودكى كه در رحم من است ، تولد اين كودك را بر من آسان فرما.

 لحظه‌اى نگذشت كه فاطمه به صورت اعجازآميزى وارد خانه خدا شد و در آنجا وضع‌حمل كرد.

 اين فضيلت بزرگ را قاطبه محدثان و مورخان شيعه و دانشمندان علم انساب در كتاب‌هاى خود نقل كرده‌اند. در ميان دانشمندان اهل تسنن نيز گروه زيادى به اين حقيقت تصريح‌كرده , آن را يك فضيلت بى‌نظير خوانده‌اند.
 
حاكم نيشابورى مى‌گويد:ولادت على در داخل كعبه به طور تواتر به ما رسيده‌است .

 آلوسى بغدادى صاحب تفسير معروف مى‌نويسد:تولد على در كعبه در ميان ملل جهان مشهور و معروف است و تاكنون كسى به اين فضيلت دست نيافته است. 
 

منبع:كتاب فروغ ولايت، آيت الله جعفر سبحانى

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۱۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
نام.پدرومادرحضرت.زینب