با افزایش تنش‌های میان آنکارا و اروپا، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد توافق بحث‌برانگیز با اتحادیه اروپا را برای مقابله با ورود موج پناهجویان به قاره سبز لغو کند.

اردوغان، اروپا را به لغو توافق پناهجویان تهدید کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، با بالاگرفتن تنش میان آنکارا و اروپا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، تهدید کرده توافق بحث‌برانگیز با اتحادیه اروپا را برای مقابله با ورود موج پناهجویان به قاره سبز لغو کند.

اردوغان روز پنج‌شنبه در سخنانی تلویزیونی، گفت اتحادیه اروپا باید این توافق را که در مارس 2016 به‌منظور مقابله با موج ورود پناهجویان به اروپا در ازای کمک‌های مالی و سیاسی به آنکارا منعقد شد، «فراموش» کند. اردوغان همچنین اتحادیه اروپا را به پایبند نبودن به وعده‌هایش برای اعطای حق سفر بدون روادید به اتباع ترکیه به کشورهای اروپایی متهم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین، از حکم اخیر دیوان عالی اتحادیه اروپا در محدود کردن استفاده از حجاب، انتقاد کرد و این دیوان را به آغاز جنگ «صلیبی» علیه اسلام متهم کرد. وی تصریح کرد: «برادران گرامی من، دیوان اتحادیه اروپا و دیوان دادگستری اروپا، جنگی صلیبی علیه اسلام به راه انداخته‌اند.»

دیوان دادگستری اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد اگر شرکتی قوانین داخلی مبنی بر ممنوعیت «هرگونه نشانه سیاسی، فلسفی یا مذهبی» مانند به سر کردن روسری داشته باشد، اجرای این قوانین مانعی ندارد.

اردوغان پرسید: «آزادی مذهب کجاست؟ شرم بر قوانین اتحادیه اروپا، شرم بر ارزش‌های شما، شرم بر قانون و عدالت شما.» وی گفت: «اروپا در حال بازگشت به ‌روزهای قبل از جنگ جهانی دوم است.»

در همین حال کمیسیون اروپایی، شاخه اجرایی مستقل اتحادیه اروپا، روز پنج‌شنبه گفت این اتحادیه از ترکیه انتظار دارد تا به توافق بر سر ممانعت از ورود پناهجویان به اروپا احترام بگذارد.
«مارگاریتیس شیناس»، سخنگوی کمیسیون اروپایی، گفت: «ما متعهد به اجرای بیانیه اتحادیه اروپا – ترکیه هستیم ... این توافقی بر اساس اعتماد دوجانبه است ... انتظار داریم که دو طرف به تعهدات خود پایبند بمانند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
فک کنم هم دوره تئوری دارن هم دوره عملی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
حتما پدر و مادرشان فک میکردن فرزندشان اونجا داره در راه خدا قدم میزاره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
اروپا هم ترک ها را بیرون کنن
آخرین اخبار