رئیس جمهور ترکیه قرارداد خواهرخواندگی استانبول و روتردام را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به نخست وزیر این کشور دستور داد به «خواهر خواندگی روتردام و استانبول» پایان دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «سوزچو» اردوغان گفت: «به حملات اروپایی ها که با اسب ها و سگ ها و کینه هایشان حمله می کنند، پاسخ می دهیم. در هلند انتخابات وجود دارد. معلوم خواهد شد که صاحبان اسب ها و سگ ها چه خواهند کرد.
 
این ها از انسانیت نصیبی نبرده اند، مدرن نشده اند. آنها با تمدن رابطه ای ندارند. خودشان در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی تبلیغات انتخاباتی می کنند. به نمایندگان سازمان تروریستی پ.ک.ک. کمک می کنند. در روزنامه هایشان به ترکی تیتر می زنند که به اردوغان دیکتاتور «نه» بگویید. در این باره، یک مورد مرا خوشحال می کند. تیتر روزنامه هایشان را به ترکی می نویسند.»

اردوغان اعلام کرد: «به بینعالی ییلدیریم ، نخست وزیر ترکیه دستور داده ام قرارداد خواهرخواندگی میان استانبول و روتردام را بطور یک طرفه لغو کند.»

اردوغان گفت: «ما با این قبیل افراد نمی توانیم شهرهای خواهرخوانده داشته باشیم. ملت ترکیه هیچ تاوانی را بیهوده برعهده نمی گیرد.»

در پی این اظهارات رجب طیب اردوغان، خبرگزاری آناتولی نیز خبر داد شورای شهرداری استانبول، با اتفاق آرا پرتکل خواهرخواندگی با شهر روتردام هلند را لغو کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار