مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بهترین مراکز توانبخشی کشور در اصفهان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی امروز در آیین آغاز به کار واحد جسمی حرکتی امید و بازسازی کامل مرکز توانبخشی شهید مدنی زرین شهر افزود: زمانی در بهزیستی کلمه نگهداری برای معلولان به کار برده می شد اما امروز با توجه به شرایط نگهداری آنها کلمه مراقبت استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مراکز توانبخشی بصورت اسمی دارای عنوان بهزیستی است اما تمام امور آنها توسط خیرین اداره می شود.

صادقی گفت: در استان اصفهان 240 هزار نفر معلول غیررسمی و 120 هزار نفر تحت پوشش وجود دارند که امیدواریم هرچه زودتر قانوان جامع حمایت از معلولان در مجلس تصویب شود و در دولت تدبیر و امید شاهد اجرای آن باشیم.

 استاندار اصفهان در سفر امروز خود به لنجان در آیین آغاز به کار واحد جسمی، حرکتی امید و بازسازی کامل مرکز توانبخشی شهید مدنی زرین شهر نیز گفت: 600 خیریه رسمی در استان به کارهای عام المنفعه مشغولند و می توان گفت اصفهان بهشت خیرین است

زرگرپور افزود: در هر جای استان ردپایی از خیرین به چشم می خورد و امروز تشکیلات خیریه بگونه ای ارتقا پیدا کرده است که خیرین هر بخش دارای مجمع هستند.

وی تصریح کرد: دولت بدلیل محدودیت های مالی درصد کمی از وظیفه حاکمیتی خود را در این بخش انجام داده است و جایگاه خیرین در ان بخش، نقصان دولت را جبران می کند.

مرکز جامع توانبخشی معلولین شهید مدنی زرین شهر ویژه نگهداری معولان جسمی حرکتی و ذهنی دختران بالای 14 سال است که از سال 74 آغاز به کار کرده و اینک با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال توسط خیرین مورد بازسازی کامل قرار گرفته است.
این مرکز در حال حاضر با ظرفیت 300 نفر مشغول فعالیت است.
زرین شهر مرکز شهرستان لنجان است.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت و 9 شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.