پیکر مطهر شهید سامی‌مقام در سمیرم تشییع گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید  حسین سامی‌مقام با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم شهرستان سمیرم در این شهر تشییع و در گلزار مطهر شهدا و در جوار امامزاده ابراهیم آرام گرفت.

شهید سرتیپ حسین سامی‌مقام زاده  سمیرم و یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی است که پیکر مطهرش بعد از ۴۴ سال تفحص از روی کارت شناسایی بر جای مانده از او، شناسایی شد و پیکر این شهید پس از تشییع در تهران، سنندج و اصفهان امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور سمیرم قرار گرفت و با حضور مردم قدرشناسِ سرزمینِ هزار چشمه در زادگاهش آرام گرفت.

این مراسم با حضور مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم شهرستان سمیرم برگزار شد.

 آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر پیکر این قهرمان وطن نماز اقامه کرد.

پیکر شهید سامی مقام در گلزار مطهر شهدا و در جوار امامزاده ابراهیم (ع) شهر سمیرم به خاک سپرده شد.

شهید سامی مقام اول فروردین سال ۱۳۵۹ در عملیات نجات یکی از فرماندهان ارتش به نام شهید نصرت‌زاد به همراه تعدادی از هم‌رزمانش به اسارت حزب دموکرات درآمد.

او پس از تحمل شکنجه‌های فراوان و رد پیشنهاداتی مبنی بر همکاری با عناصر بیگانه و ضدانقلاب، پانزدهم مردادماه سال ۱۳۵۹، همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و پس از چند هفته‌روزه داری و اعتصاب غذا برای احقاق حقوق گروگان‌های زندانی در جنگل‌های منطقه آلواتان در ۴۴ سالگی به شهادت رسید.

بنای یادبود این شهید سرافراز ارتش تا قبل از تفحص، در زادگاه پدرش در گلستان شهدای شهرستان «سمیرم» استان اصفهان نصب شده بود.

پیکر مطهر شهید سامی در بیست و چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳، در منطقه شمال غرب کشور در حوالی زندان دوله تو سردشت، تفحص و هویت وی پس از طی مراحل احراز هویت با کارت شناسایی، مشخص شد.

شهرستان سمیرم ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است. شهرستان سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

برچسب ها: تشییع پیکر ، شهید ، سمیرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار